Sædkvalitet???

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
G.J.

Sædkvalitet???

Indlæg af G.J. »

Hej Per.

Jeg fik et super kvalificeret svar i et andet indlæg tidligere, og prøver nu også her :-)

Det drejer sig om at kæresten og jeg om ikke så lang til vil prøve at få et barn, da hun snart er færdig med sin uddannelse, og tiden derfor er rigtig!!

Så vidt, så godt.... Meeeeen, nu kunne vi læse og høre rundt omkring at sædkvaliteten ikke er hvad den har været!!

Nu vil vi ikke tage sorgerne på foreskud, men er der mange der har svært ved at blive gravide pga. dårlig sæd????

Vi har snakket om, om det er muligt at få sæden testet, inden vi går i gang med at prøve, bare så vi ved, hvor vi står, ved du om, der er mulighed for det, og koster det noget???

Kan man egentlig gøre noget selv for at gøre muligheden for graviditet større???

Hvor dårlig skal sædkvaliteten være før det er svært at blive gravid, og er det de fleste eller færreste, der ligger indenfor denne kategori???

Jeg kan nævne, at jeg er 25 år, normal vægtig, dyrker meget sport, får mine vitaminer og proteiner, og drikker sjældent og ryger ikke (Har gjort det en kort periode for år tilbage), alle i min familie, både på min mor og fars side har over 2 børn, bortset fra min fars bror som har 1 barn (Ved ikke om det overhovedet betyder noget).....

Jeg ved godt at mine spørgsmål sikkert lyder dumme og uvidende, men vi vil bare så gerne have et barn, og vil derfor høre hvor man ca. står, om man skal bekymre sig eller om der ikke er grund til det....

Håber at du vil svare!!

Med venlig hilsen

G.J.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sædkvalitet???

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Noget en del overser i forbindelse med ønsket om at blive gravide er stress. Bekymringer giver stress, faktisk kan bekymringer om, hvorvidt man nu kan blive gravid eller ej, i sig selv gøre, at det er svært at blive gravid - en slags selvopfyldende profeti. Så slap af, don't worry, be happy! Det er en god måde at blive gravid på. Lad det ikke blive et projekt, lad det være en del af jeres leg sammen. Det giver på alle måder det bedste resultat.

Så drop alle spekulationer om sædkvalitet - du kan alligevel ikke gøre andet end at leve sundt. Som du gør. Du kan måske overveje at sørge for, at så meget mad som muligt er økologisk, det hjælper på sundheden og smager i reglen bedre, det hjælper på humøret :28:. Undgå at bruge parfumer, deodoranter, duftspray m.m. - og så kan du næsten ikke gøre mere - bortset fra at sørge for at have det godt med din kæreste [twolove] .

Jeg tror ikke på, at det på nogen måde er en god ide at købe en sædkvalitetstest - hvad skal man dog bruge den til? Det er pengene ud af vinduet. Et produkt der understøtter folks usikkerhed - og det har vi faktisk ikke brug for. Er I ikke blevet gravide efter ca. et års tids elskov, så kan I få foretaget en prøve hos jeres læge helt gratis. Men indtil da ...

[lyd] Don't worry, be happy!

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
G.J.

Indlæg af G.J. »

Hej Per

Tak for dit svar, jeg tror vi vil lade være med at lade os stresse af det, og bare nyde tilværelsen så :-)

Bare ærgeligt at økologisk mad er så dyrt ;-D

Hav en god påske, og endnu engang stor ros til denne hjemmeside!!!

Mvh

G.J.
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"