GRAVID?!!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Gæst

GRAVID?!!

Indlæg af Gæst »

Åh nej!! Jeg har været sammen med den her fyr hvor kondomet vist nok sprang. Jeg har derefter været bange for om der kunne have været kommet sperm op i mig, da vi ikke er helt sikre på hvornår det sprang eller hvordan og hvorledes. Men jeg har så taget to graviditetstest fra apoteket, og selvom de siger jeg er ikke er gravid, er jeg i tvivl!

Hvad for nogle symptomer får man når man er gravid? Jeg kan kun være omkring 2-3 uger henne, men burde have haft fået min menstruation for 3-4 dage siden!! Udover det er jeg begyndt at få ømme bryster, sådan i yderkanten af brystet, ikke sådan vokseværk agtigt hvor det er ømt i midten af brystet, men i yderkanten. Og jeg plejer at få en del mere udflåd i trusserne, hvilket jeg næsen ikke gør mere. Jeg er mega nervøs for om jeg er gravid! Kan man egentlig se på maven at man er gravid når man kun er 2 uger henne?

Hvis jeg nu går til lægen og skal have en 'rigtig' graviditetstest, hvordan foregår det så? Og vil mine forældre finde ud af om jeg har fået lavet sådan en test hos lægen?

Hvis nu jeg skal have abort hvordan foregår sådan en så?

Undskyld alle mine spørgsmål, jeg er virkelig angst!

Jeg har i øvrigt læst at bare angsten for at være gravid kan udsætte ens menstruation, men hvor lang tid kan det psykiske påvirke ens cyklus?

ARRH, Jeg håber så meget at du vil svare, jeg er som sagt MEGA angst for at jeg er gravid!!!

Hilsen 'Mig'
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: GRAVID?!!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej mig

Nu springer jeg lige rækkefølgen over og svarer dig først :1:.

Du skriver ikke noget om, hvor gammel du er, og det er afgørende for om dine forældre kan få besked eller ej. Hvis du er over 15 år, så kan du sige til lægen, at dine forældre ikke må få besked.

I første omgang synes jeg, at du skal gå til din læge - med mindre du har fået menstruation - og få taget en graviditetstest. Lægen vil ud over testen kigge efter andre tegn på graviditet.

Og det er rigtigt, at nervøsitet sagtens kan påvirker ens cyklus, hvor længe handler formenligt osse om, hvor længe man er nervøs :1:. Så til lægen med dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"