Kronisk betændelse og barnløshed

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SYGDOMME OG SEX
Besvar
Jeannie
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. maj 2010 19:37

Kronisk betændelse og barnløshed

Indlæg af Jeannie »

Hej.

Jeg er en ung kvinde på 23.
Jeg har de sidste 2-3 år haft problemer med mit underliv, og er blevet kastet rundt mellem læger, speciallæger.

Det begyndte for 3 år siden. Jeg begyndte at pletbløde og bløde flere gange hver måned, så fik jeg smerter ved samleje, dernæst smerter til dagligt. Jeg opsøgte min læge og er siden blevet sendt rundt.
For at gøre en lang historie kort, har de nu konkluderet, at jeg har kronisk betændelse i min livmoderhals. Der er et stykke tid til jeg skal til næste konsultation, og jeg er ret bekymret. Jeg har undersøgt denne "sygdom" på nettet, og har fundet ud af at denne muligvis kan føre til barnløshed. - Så jeg vil høre om dette er sandt og hvad chancerne for dette er?
Jeg er virkelig bange for ikke at kunne få børn, og så hårdt som det kan lyde, så ved jeg ikke om jeg vil kunne leve videre, hvis jeg skulle være så uheldig at få den besked.
Jeg er ved at være nået den alder, hvor jeg begynder så småt at overveje at få et barn. Jeg er begyndt at trække mig lidt væk fra min kæreste af frygt for at svaret vil være at jeg ikke kan give ham muligheden for det, som er hele meningen med livet, at føre slægten videre.

Barnløshed er klart det største psykiske aspekt i min situation, men ikke det eneste problem. Der er selvfølgelig smerterne, som hæmmer mit sexliv, og det at jeg nu pletbløder hele måneden rundt stort set, hvilket jo også hæmmer sexlivet og iøvrigt er et frygteligt griseri :17:

Med håb om svar.
- Jeannie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kronisk betændelse og barnløshed

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeannie

Jeg har desværre ikke bedre mulighed for at fortælle dig om prognoserne for din sygdom, end hvad du selv kan læse på nettet. Det er jo en sygdom, som man ikke kender årsagen til (endnu) eller kender en god behandling i mod.

:idea: Livmoderhalsbetændelse, kronisk (Sundhed.dk)
:idea: Underlivsbetændelse (Apotek.dk)

Hvor vidt det kan gå ud over din mulighed for graviditet senere hen, er nok helt umuligt at vide noget om, der findes jo i dag mange muligheder for at hjælpe par med graviditet.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SYGDOMME OG SEX"