Kønsbehåring

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
marie

Kønsbehåring

Indlæg af marie »

Jeg er en kvinde/pige - hvad man nu kalder mig - på 18, der har lidt problemer mht barbering ved skeden. Jeg får knopper og bliver rød af intim barbering. min hud dernede kan også klø og svie, særligt efter sex. jeg er ellers meget omhyggelig når jeg barberer; jeg barberer mens jeg bader, bruger oliven olie til at blødgøre hårene, en skarp klinge, cremer uden parfume eller farvestoffer og jeg tørrer mig med et rent håndklæde bagefter. Det går mig meget på da jeg efterhånden ser at den eneste udvej er, simpelthen at lade hårene gro ud. Men jeg føler mig ikke tilpas ved at have en dusk. Desuden vil jeg i det mindste gerne holde en pæn bikini linie, og det kan jeg ikke med hverken hår eller knopper!

Derfor vil jeg gerne spørge dig om du har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Jeg føler også at det der giver anlæg til knopperne/irritationen er når jeg barberer mig igen inden hårene er blevet lange (dvs et par gange i ugen). Men jeg kan jo ikke holde den pæn på anden måde.
Jeg bruger en venus skraber, men har også prøvet engangs. Det gør ingen forskel. Ville en elektrisk måske kunne forbedre problemet?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kønsbehåring

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Marie

Når du er 18 år kan du godt begynde at kalde dig kvinde, du er jo myndig :1:.

Når man m/k barberer sig sig, så kommer man nemt til at skære sig i den øverste del af hårsækken der buler lidt op. Det giver en masse små sår, og de svier og kløer og giver røde knopper. Nogens hud kommer hurtigere over det end andres. Du kan jo prøve med en elektrisk maskine og se om den skader huden mindre.

:idea: PSYKE & SEX om Intimbarbering

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"