Problemer efter fødsel

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
tina

Problemer efter fødsel

Indlæg af tina »

Hej jeg er en ung kvinde på 24 år. Jeg fødte min dreng for 3 år siden, og jeg har virkelig problemer med hensyn til sex. Min kusse er blevet meget stor og det gør, at jeg overhovedet ikke har lyst til sex. Når jeg havde sex med min kæreste følte jeg at jeg skulle tisse helt vildt, og det er rigtigt ubehageligt, plus der kommer pruttelyde ud og det er da klamt. Jeg har været ved min læge og få en underlivsundersøgelse, og hun kunne godt forstå at jeg havde problemer ang.sex. Men mit spørgsmål er så hva kan jeg gøre for at få en normal kusse? Kan man få en operation, hvor de strammer lukkemusklen op? Håber virkelig du kan hjælpe mig, for jeg savner at ha en kæreste.
Knuz fra mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Problemer efter fødsel

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tina

Det undrer mig, at din læge ikke ud over forståelsen tilbød dig en måde at få afhjulpet dit problem på. Har du snakket med din læge om hvilke muligheder, der er for at hjælpe dig? Sprængte du under fødslen? Man kan klippe op og sy sammen igen, men det kræver jo en gynækologisk vurdering.

Og ellers er det jo meget vigtigt med knibeøvelser og knibeøvelser og knibeøvelser flere gange hver dag, så du lærer at stramme din bækkenbund op - men det går jeg ud fra, at du i forvejen dyrker i stor stil ;). Du kan øge indsatsen ved at træne med vaginalvægte, som du evt. selv kan lave af Kinder-æg fyldt med sand med 10, 20, 30 gram sand. Det er væsentligt billigere end at købe professionelle vaginalvægte. (Tak til Karin Holm)

:idea: Læs Bækkenbunden (Apotek.dk)
:idea: Læs Sex og bækkenbunden (Krop og fysik)
:idea: Læs Kan en operation gøre skeden strammere igen? (b-a-b-y.dk)
:idea: Forhandler af Vaginal-trænings vægte

Nb. Jeg tror, at de fleste kvinder lejlighedsvist oplever "pruttelyde" ved sex, det er jo blot luft der slipper ind og ud :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"