"Udvækst" i skeden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
Gæst

"Udvækst" i skeden

Indlæg af Gæst »

Hej Per.

Jeg er en ung kvinde på 20 år, der gennem længere tid har undret mig over en form for knop/udvækst jeg har i skeden. Efter hvad jeg har kunnet føle vil jeg skyde på at den er ca. 1x1,5 cm (det er lidt svært at føle med én finger) og ru/svampet på spidsen.
Mit spørgsmål til dig er: hvad er det??
Jeg synes ikke jeg har kunnet finde noget om det nogle steder, så jeg har flere gange overvejet at gå til lægen for at høre, hvad det er. Men hvis det er noget helt normalt, som du kan give en forklaring på, er der jo ingen grund til at gå til lægen. Jeg håber du finder mit spørgsmål relevant at svare på :)

Med venlig hilsen den nysgerrige, men også lidt bekymrede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: "Udvækst" i skeden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Umiddelbart kommer jeg til at tænke på om det kan være en kondylom, og kondylomer smitter. Hvis man får den slags udvækster i skeden skal lade sin læge kigge på dem.

Læs mer her i PSYKE & SEX DEBAT om KØNSVORTER - KONDYLOMER under SYGDOMME OG SUNDHED

Fortæl hvad lægen fandt ud af.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror ikke det kan være kondylomer, idet jeg har haft det siden før min seksuelle debut. Så jeg tager lige et smut forbi lægen og får det tjekket. Mange tak for dit svar!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: "Udvækst" i skeden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Kønsvorter / kondylomer kan f.eks. smitte gennem fælles brug af håndklæder og vaskeklude.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"