Kan forsvundne følelser komme tilbage igen?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRLIGHED
Besvar
håbløs måske

Kan forsvundne følelser komme tilbage igen?

Indlæg af håbløs måske »

Min mand på 38 år og jeg på 35 år har været sammen i mange år nu og har også 3 børn sammen.

Men der er sket det, at min mand har meldt ud, at han har mistet næsten alle følelser for mig pga. div. problemer, vi har haft i vores forhold (ikke indbyrdes problemer)

Vi har snakket det en del igennem og vil gerne redde vores forhold til hinanden, og han ønsker selv at følelserne blusser op/kommer igen, men hvordan kan man lige hjælpe det på vej?

Vi har stadig sex med hinanden og kysser/krammer også, men ikke så meget og næsten altid er krammeri og kys mit initiativ.

Han siger, han ikke tør gøre det, fordi han er bange for at åbne op igen og måske blive såret igen.

Vi har aldrig været hinanden utro eller lign.

Parterapi er for dyrt for os, så det er ikke en mulighed p.t.

Hvad kan vi gøre for at redde vort forhold?

Og er der håb for os?

Det skal siges, han har mareridt, hvor han kalder mit navn samtidig med, han råber, jeg ikke må gå fra ham, og han putter sig ind til mig om natten i søvne.

Han har også sagt, han ville vende tilbage til mig, hvis vi gik fra hinanden og følelserne skulle komme retur derefter, men han håber, de kommer tilbage uden, vi skal gå fra hinanden.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan forsvundne følelser komme tilbage igen?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej håbløs måske

Nu kan begrebet "følelser" være noget meget diffust noget, hvilke følelser mener han? Nogen gange hjælper det, at forenkle tingene, så derfor vil jeg sige, at grundfølelserne er glæde, sorg, vrede og liderlighed. Disse følelser kan vi forstærke eller formindske med vores luftindtag - jo mere luft, jo stærkere følelse - jo mindre luft, jo mindre følelse. Ingen luft = angst (forsnævret luftindtag). Så hvis vi nu bruger denne (gestaltterapeutiske) model, hvilke følelser har han, eller har han ikke til dig?

Handler det mere om, at han ikke er interesseret i dig mere? Eller ønsker han at være forelsket (et midlertidigt vanvid der varer indtil ét år)?

Hvis I begge er motiveret for at gøre noget ved jeres samliv, så er der osse håb :1:. Har I husket at have jeres ugentlige kærestetid, hvor det blot handler om jer to, uden børn, uden andre aftaler end den mellem jer to, lige som dengang I ikke havde børn?

I kunne jo overveje at købe Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Billede

Den har mange gode øvelser.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
håbløs måske

ja...

Indlæg af håbløs måske »

Tak for hurtigt svar.

Han har vrede, sorg, afmagt, mistillid.... Men også liderlighed, men mindsket sexlyst.

Der har været nogle problemer i længere tid med økonomi som nok hænger mest på mig, da jeg har været arbejdsløs i mange år nu, men starter på en uddannelse her til foråret hvor jeg er voksenelev i detail og håber så derigennem at kunne bidrage til det daglige, så han ikke skal føle sig udnyttet længere.

Han har somme tider lyst til kys og kram, men det er sjældent.
Besvar

Tilbage til "KÆRLIGHED"