Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRESTESORG
Besvar
martin32
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. apr 2008 10:15

Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Indlæg af martin32 »

Hejsa og tak for en god side...

Jeg er i følgende situation. Jeg kom sammen med en pige i 4 mdr. som jeg holdt meget af. Vi har haft lidt problemer den sidste måneds til og forrige fredag slog hun op uden videre og sagde, hun ikke følte sig forelsket i mig mere. Jeg havde været for sød og blød og havde ikke situationsfornemmelse. Jeg har sagt til hende at jeg er ked af det. Hver gang der var det mindste optræk til lidt skænderi lukkede hun helt af og sagde: Det er fint og lukkede den der. Så kan man da ikke give hende modstand.

Jeg ved jeg har været alt for blød og sød. Jeg blev hurtigt forelsket i hende og hun har været forelsket i mig. Min største problem er at vi bor i samme ejendom og vi ser hinanden hverdag. Jeg ser hendes bil og hun ser min. Hver morgen går hun forbi min dør og det er ikke fedt. Jeg syntes jo vi har alt muligt at snakke om. Jeg har mødt hende 2 gange i denne uge hvor vi ikke har været sammen. Hun siger bare hej og sætter sig ind i sin bil. Jeg lægger mærke til mange signaler fra hende. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun sad og snakkede ferie med mig 2 dage før hun slog op. Fatter det simpelthen ikke.

Kan det være hun kommer til at savne mit selskab? Kan det være hun stadigvæk tænker på mig efter 7 dage? Jeg har mest lyst til at skrive et brev til hende hvordan jeg føler og har det.. men er bange for hun ser mig som en svag person som ikke fatter det er slut... Gider ikke være en eks kæreste som er irriterende. Hun har sagt jeg altid er velkommen til at ringe og skrive.. Hvorfor siger hun det? Hun siger, at vi ikke er uvenner men ser ingen grund til at rende hinanden på dørene? Hvad mener hun med det. kan vi så ikke snakke sammen eller hvad? Hvad skal jeg gøre...

Hvordan tror I ens exkæreste vil se mig, hvis jeg skrev et brev til hende hvordan jeg oplevede vores forhold, og hvordan jeg ønskede det kunne være..??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Martin

Jeg har flyttet dit indlæg til afsnittet om kærestesorg, for det er vel hvad det er, kærestesorg.

Det er jo ikke til at vide, hvad der foregår i hovederne på andre mennesker - og måske allermindst på ekskærester.

Jeg tror det bedste, du kan gøre, er ikke at presse på. Hvis du oven i købet kan vise hende, at du har det godt og trives fint, så kunne det måske være, at hun tænkte: Hvordan kan han have det godt uden mig? :1:

Vent med at gøre noget! Hvis hun savner dig og vil dig noget, så skal hun nok komme - og gør hun det ikke, så brug ikke mere tid på hende som kæresteemne.

Så lad være med at sende breve til hende. Sig hej til hende, når I ses.
Og sørg det du har brug for sammen med dine venner. - der er trods alt mindst 5000 andre interessante kvinder her i Danmark :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
martin32.

Tak for dit svar

Indlæg af martin32. »

Hejsa igen.. men der er nogle ting jeg gerne vil fortælle hende.. det er fordi jeg ikke har givet hende modstand nok og hun syntes jeg er konfliktsky... DET ER JEG IKKE.. men jeg har følt mig presset og ikke været mig selv.. hun må tro på mig.. og det vil jeg gerne skrive til hende i et brev... Jeg ser hende hverdag og kan ikke lade være med at holde lidt øje med hende.. Tro du hun har glemt mig når hun går forbi min dør hverdag og kører forbi mine vinduer hverdag.. Noget må hun tænke.. Hvorfor er det ikke godt at skrive et brev hvordan jeg ser det hele.?? Er det normalt ikke at have kontakt med eks det første stykke tid... ?? Jeg ved at hun tror jeg er en VATPIK og ikke kan sige min mening.. det kan jeg godt og det ønsker jeg at fortælle hende i et brev.. istedet for at kontakte hende... !! Er det en god ide eller hvad... Set med andre øjne.. hun har gjort det fordi og har sagt jeg altid er velkommen til at ringe og skrive.. hvorfor siger hun det..?? Når jeg intet hører fra hende..??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Martin

Først, bliv i tråden, så længe det handler om samme emne.

Når du ikke hører noget fra hende, så handler det nok om, at hun ikke er interesseret i dig som kæreste, og måske har hun brug for lige at puste lidt ud, inden hun vil være almindelig ven med dig.

Hvis du skriver et brev til hende, så kan der f.eks. ske det, at hun oplever sig presset af dig, og det vil skabe mere afstand mellem jer. Der kan selvfølgelig osse ske det, at hun siger tak for brevet, det var rart at få at vide, men jeg vil ikke være kæreste med dig mere.

Du skal selvfølgelig gøre det, som du tænker er bedst for dig. Vi andre kan kun komme med input, forslag og formodninger.

Hvor gamle er I?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 2: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende til

Indlæg af Gæst »

Jeg er 32 år og hun er 27.. hun er meget tit alene og jeg syntes hun er sammen med hendes mor og far rigtigt meget.. tror ikke hun har så mange veninder.. men kan en forelskelse ikke komme langsomt.. ved hun er blevet såret før og ønsker det ikke igen.. !! Tror hun er meget speciel.. Hun sagde en dag, at hvis jeg snorkede, kan vi ikke være kærester... hmm... underligt.. hun har også sagt, vi ikke er uvenner.. men hun er ikke forelsket... men havde været det... men hun havde mistet en masse følelser for mig, fordi hun blev kvalt.. men jeg var dårlig til at læse hende.. det kan man da ikke forlange efter 4 mdr sammen.. men jeg må gerne ringe og skrive...

Jeg har ringet en gang og sms hende 5 gange.. jeg vil jo ikke trætte hende.. men hun er en type som godt kan skifte mening.. hun syntes jeg er alletiders søde og dejlige person.. men hun føler sig ikke forelsket
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Martin

Forelskelse kan komme som lyn fra en klar himmel og snigende uden man næsten lægger mærke til det - forelskelse kommer ikke på nogen bestemt måde - men klinger næsten altid ud efter 6-12 mdr. - det handler nok om et proteinnivo kaldet nerve growth factors NGF (Romantic love 'lasts just a year') og sådan handler forelskelse om så meget andet end, hvad vi til dagligt går og tænker på :1:

Og held og lykke med dine forsøg på at få gaflet hende igen. [krydsefingre]

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
martin32
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. apr 2008 10:15

Re: Svar 3: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende til

Indlæg af martin32 »

Hvordan kan det være hun tager vildt afstand til mig... og hvordan kan det være hun siger jeg gerne må ringe og skrive.. Når jeg intet hører fra hende..??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Min Pige er gået og jeg vil gerne have hende tilbage

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Martin

Hun lægger nok afstand til dig, fordi hun ikke vil være kæreste med dig længere, og på den måde kan hun få dig ud af systemet. Når hun siger, at du gerne må ringe og skrive, så er det formentligt for at være venlig over for dig sådan, at du kan skrive til hende, hvis du har brug for det, men hun har åbenbart ikke behov for at kontakte dig. Og det er nok det, du skal forholde dig til, hun vil ikke være kæreste med dig mere, selv om det ikke er rart at høre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KÆRESTESORG"