Muligheder frem for begrænsninger!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRESTESORG
Besvar
Molle
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jul 2008 22:50

Muligheder frem for begrænsninger!

Indlæg af Molle »

Hej!
Er en relativ ung mand på 38 :-) Som for 3 måneder siden blev vraget af min kæreste.

Før jeg blev kæreste med hende var jeg i et up and down forhold med en pige som elskede mig "for meget" og vi fik et barn. Efter dette flyttede vi fast sammen og endte med at få et barn mere! I dette forhold udviklede jeg mig gennem 12 år, til at være mere og mere ligeglad og selvcentreret, stik modsat det jeg vil i et forhold.
Det skal lige siges, at vi idag har et rigtigt godt forhold, og det kører på skinner med vores børn osv.

Tilbage til starten: Jeg møder så denne skønne, rolige kvinde, som bare besidder alle de kvaliteter, jeg har manglet i mit gamle forhold, og forelsker mig ret hurtigt, tror faktisk hun var endnu mere forelsket i mig, hun giver ihvertfald flere gange udtryk for at hun var sindssyg bange for pludseligt at miste mig.

Den kører med 400 i timen og vi har det skønt, er helt vildt forelskede, og dyrker det bedste sex overhovedet!!!
Vi møder hinandens børn, snakker om at flytte sammen og begynder at tage hinanden med til familiefester.

Dog har jeg et stort problem med min økonomi, og det gør at jeg ikke helt kan udfolde mig som jeg vil med hende. Det ender osse med at vi har vores børn hver vores weekend så vi er næsten kun sammen alene om aftenen, efter arbejde/skole.

Jeg er i en presset periode med færdiggørelse af en ny uddannelse, og arbejder meget i fritiden for at få tingene til at hænge sammen. Vi har reelt aldrig skændtes, men hun har en enkelt gang hævet stemmen over noget jeg sagde, jeg hævede selv stemmen en smule i forsvar og gav hende ret, for hun havde ret, og andet har der ikke været!

Pludselig en dag siger hun så at hun ikke trives, og en af grundene er at jeg virker meget ustruktureret og uden planlægning, og jeg kan kun give hende ret! Igen lige modsat det jeg vil, og det jeg var før, jeg mødte mine børns mor!

Efter vores brud som var utroligt svært for mig, har jeg selvfølgelig reflekteret meget over hvad der skete, og det er nemt for mig at se, at mit rod har presset hende mere end godt er. Men derudover kan jeg osse se andre ting, især alle de dårlige vaner fra mit forrige forhold, som jeg har haft svært ved at lægge helt fra mig, trods det jeg gerne ville! Og jeg har generelt ikke plejet forholdet som jeg burde!

I tiden efter bruddet, har jeg nok begået alle de fejl man som mand kan i en sådan situation. Hun virkede fra starten meget kold, i mine øjne og jeg blev ved at bombardere hende efter svar, og skubbede hende længere og længere væk! Og til sidst brød jeg så vores kommunikation for at få hende på afstand og ud af hovedet, fordi jeg ikke ville stå model til den kolde attitude fra hendes side.

Jeg har efter dette, mødt hende i byen og vi danser, men snakker ikke så meget, måske nok pga alkohol ;-) og jeg har sendt en enkelt sms, men ikke fået noget svar.

Mit spørgsmål er måske nok ikke "hvordan jeg får hende tilbage", selvom det er det jeg jo allerhelst vil. Jeg er helt sikker på, at vi er rigtige for hinanden, når bare jeg får fundet mit rigtige jeg frem igen, får styr på min økonomi og bare generelt ro på mit liv igen efter bruddet med mine børns mor! (Er allerede rigtig godt på vej synes jeg.)

Nej spørgsmålet er vel snarere om det kan betale sig at bruge krudt på det, når jeg nu har fået hende skubbet så langt væk? Er der måske en vej tilbage for mig, så vi ku få det til at fungere igen, med mit genfundne JEG??

MVH Teknikeren
Husk: Kun de døde ting flyder med strømmen
;-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Muligheder frem for begrænsninger!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Molle

Tjah, nu kan et brud jo sagtens ruske op i én, men er du sikker på, at du har ændret nok? Du skriver: "når bare jeg får fundet mit rigtige jeg frem igen, får styr på min økonomi og bare generelt ro på mit liv igen efter bruddet med mine børns mor!" Er alt det på plads nu?

Hvis det er, så spørg hende, når I nu alligevel danser og hør efter,hvad hun svarer dig! Fordi du synes, at hun er den rigtige, er det ikke nødvendigvis sådan, at hun synes, at du er den rigtige for hende ;).

Og det er vel bare om at prøve til [krydsefingre].

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KÆRESTESORG"