At give slip, eller hvad jeg nu skal?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KÆRESTESORG
Besvar
J

At give slip, eller hvad jeg nu skal?

Indlæg af J »

Hej Per

Tusind tak for de resourcer du stiller til rådighed gennem denne side såvel som andre!
Jeg forstår nu at jeg ikke er alene, heller med mine dybe tanker om alt det her. Det er lidt skræmmende, idet der så jo nok ikke er nogen nem løsning som jeg bare lige skal have vist, men også rart nok at vide.

Det skal indledningsvis siges at jeg er 21 år.

Min kæreste gennem næsten 4 år slog op for omkring 7 måneder siden, og jeg elskede hende utroligt højt. Jeg var utroligt langt nede i virkelig lang tid, men fandt heldigivs meget hurtigt ud af at også jeg havde brug for at slippe fri - jeg følte at det var helt rigtigt med os, men at der var alt muligt vi begge to skulle prøve først... jeg føler at jeg i den fri-periode jeg har haft nu har udviklet mig utroligt meget, hvilket bare får det os to til at se endnu mere rigtige ud sammen.

Jeg står nu i en situation hvor det egentligt ikke fylder så meget så længe jeg holder mig beskæftiget, men en gang i mellem springer det frem og gør udtroligt ondt. Jeg kan mærke at jeg ikke er afklaret, der er for mange løse ender og uvished. Nu ser jeg at jeg har klamret mig til håbet om at vi skulle finde sammen igen, og derfor aldrig rigtig har accepteret tabet. Det hele skete meget meget hurtigt, og hun sagde at hun stadig elskede mig da hun slog op. Forholdet var utrolig unikt, og vi havde det fantastisk. Desværre var vi blevet suget for meget ind i kærligheden og havde glemt os selv, hver især.

Jeg elsker hende, men vil ikke være sammen med hende nu, og klamrer mig til håbet om at vi stadig elsker hinanden når vi engang er klar til det.

Hvordan giver jeg slip?

J
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: At give slip, eller hvad jeg nu skal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej J

Først og fremmest - det tager tid at komme over en kærestesorg og 7 mdr. er ikke meget efter 4 års forhold :1:.

Det dig holder dig fast er håbet, når du har opgivet håbet/fantasien om jer i fremtiden, så har du givet slip. Jeg husker for mange år siden, hvor jeg havde svært ved at komme over en meget stor kærlighed, at jeg spurgte min "indre vismand" :1:, hvad jeg skulle stille op med min sorg, når jeg nu savnede hende så meget. Han svarede ganske enkelt: Klip tråden over!

Hver gang du vender tilbage til håbet, så graver du osse i såret og sorgen over at det ikke gik mellem jer - og så kan du starte forfra med at komme dig.

:idea: Se TABSPROCESSEN

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KÆRESTESORG"