Langvarig kærlighedsaffære

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UTROSKAB OG SIDESPRING
Besvar
Shi

Langvarig kærlighedsaffære

Indlæg af Shi »

Hej.
Jeg har virkelig brug for nogle værktøjer til at komme videre!

Forhistorien:
For lidt under 1 år siden blev jeg bekendt med min mand havde et forhold til en anden kvinde og havde haft det i længere tid (ca.1 år)
Det var startet med venskab, som ud af det blå førte til sex... En pludselig og uventet handling fra begges sider...
Det åbnede op for en masse store følelser fra begge sider.
De kunne ikke holde sig fra hinanden selvom de prøvede i perioder...
De oplevelser og fortællinger om nyopdagede følelser min mand aldrig havde følt før for nogen, knuste mig fuldstændig.
- Havde det blot været et fysisk forhold, så havde jeg kunnet tackle det...

Jeg er klar over han var meget lukket og ikke i kontakt med sig selv da vi lærte hinanden at kende og nogle uforudset hændelser åbnede ham op.
Kort sagt røg han i den dybe ende af følelses-havet uden redningskrans og midt i det dukkede HUN op...
Han har flere gange forsikret mig om det var slut og det var vores familie han ønskede, men gang på gang fandt jeg ud af han løj om det.
Det var pludselige aftenmøder på job, overarbejde, ventetid på tanken etc. etc.
Bortforklaringerne og undskyldningerne har været mange.

Til sidst blev alt sat på spidsen og hun valgte fra, for løgnene var også delt ud med rund hånd til hende... Jeg var angiveligt flyttet, vi skulle skilles (han optog sågar vores samtale som bevis til hende og fik også sin skilsmisse, men ikke med forudsætning om vi skulle gå fra hinanden) osv.

Han har lagt alt på bordet, uanset hvor ubehageligt eller sårende det er og vi har talt ufatteligt meget sammen og været i parterapi nogle gange, jeg har set alt hvad der er skrevet, fra dem begge og set han har skrevet til hende, at han frabeder sig enhver form for kontakt og han vælger sin familie...
- Og så burde alt jo være fint.

Det er det bare ikke, for han har jo gentagne gange ført mig bag lyset og jeg tør ikke stole på ham på nuværende tidspunkt, selvom jeg så gerne vil lade tvivlen komme ham til gode.
Han siger han elsker mig og han har truffet sin beslutning om det er rigtigt for ham at være med mig og vores familie.
Vi er sammen som par og prøver, på trods af det hele, at få det til at fungere.

Men her står jeg så.
Jeg får angstanfald bare ved tanken om, at bevæge mig ud af huset, jeg er rædselsslagen for og risikere at blive konfronteret med at han er hos hende...igen igen igen..
- Kvinden bor i samme by og jeg har spotte min mands bil eller ham selv i nærheden af, eller ved hendes bolig på tidspunkter hvor han burde være et andet sted.

Jeg kan gå i total panik indeni når jeg ikke kan komme i kontakt med ham på tlf eller han ikke svarer på beskeder... Jeg kan slet ikke fungere og jeg bliver indelukket, indadvendt, trist/ked og snerregal overfor andre.
Det her er slet ikke mig og jeg har det af helvede til med jeg føler jeg er nødt til at have kontrol med hvor han er hele tiden.
Det er ikke sundt for mig eller for os!
Jeg går i stykker og det æder mig op. (Hvis man kan det når man allerede er smadret)

Hjælp mig!
Hvordan kommer jeg/vi igennem det her ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Langvarig kærlighedsaffære

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Shi

Det er så noget af det mere vanskelige med, hvordan I kommer videre?
Du kan komme videre ved at trække energien og opmærksomheden tilbage til dig selv.

Hold op med at vogte din mand, du kan alligevel ikke hindre ham i evt. at vælge en anden kvinde, hvis det er det, han vil.
Gør gode ting for dig selv, glæd dig over de gode ting, som der åbenbart er I jeres forhold. De færreste mennesker er skabt til tosomhed, mennesker er nysgerrige, mennesker har drifter, mennesker forelsker sig uden at vide hvorfor, mennesker foretager sig alle mulige uhensigtsmæssige ting - natur kontra kultur/fornuft.

Måske kunne du personligt have gavn af at få en snak med en professionel psykoterapeut, så du kan lande på benene igen. Af hensyn til dig selv.

:idea: Inden du/I evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UTROSKAB OG SIDESPRING"