Jeg var sammen med en anden i vores "pause"

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om UTROSKAB OG SIDESPRING
Besvar
Kvinde20

Jeg var sammen med en anden i vores "pause"

Indlæg af Kvinde20 »

Hej Per.

Tak for tidligere råd om opsøgelse af psykolog/psykiater. Har henvendt mig til min læge, som sendte mig til psykiater, og glæder mig til at komme over min skinsyge!

Men livet er fuld af problemer, og nu er der dukket et nyt op..

Min dejlige kæreste og jeg har nogle konflikter, som gentager sig. Samme mønster hver gang. Nu er det 4. gang vi står i det.
Han bliver negativ over et eller andet i forholdet (tit småting, som efter min mening nemt kan fikses) men han går helt i baglås og kan ikke se udover det. Det har alle 4 gange endt med han er gået fra mig.

Denne gang omhandler situationen, at jeg sidste gang han gik fra mig, var sammen med en anden - da jeg var i den tro at han mente hvad han sagde - der skulle ikke være mere mellem os, slut prut.

Han kom kravlende en uge efter og kunne ikke undvære mig osv., men nu en måned efter, går det ham SÅ meget på, at jeg var sammen med en anden den gang. Han går helt ned over tanken om det, føler ikke jeg er hans alene, siger han ikke med stolthed kan være sammen med mig, når jeg har været sammen med en anden. Så nu er han gone again.

Jeg kan simpelthen ikke holde ud, at han ikke kan se udover 'her og nu'. Har prøvet at forklare ham, at det bliver nemmere med tiden. Som skinsyg/SINDSSYG JALOUX kan jeg nemt forstå hans frustration over tanken om mig med en anden fyr, men han ser ikke nogen løsning på hans frustration omkring det - udover at forlade mig. Når jeg så siger der er andre løsninger og at det slet ikke er en løsning, spørger han om jeg da kan spole tiden tilbage.. Ja, gid jeg kunne, hader at såre en jeg elsker så højt. Fy for pokker, hvor gør det ondt, har du nogle løsningsmuligheder? Hvordan kommer vi over hans/vores krise? Hvad gør jeg for at få ham til at indse, at der også er en dag imorgen og om en måned, udover at lade ham opleve den?

Han siger forresten, at det føles som om jeg har været ham utro - derfor jeg smider indlægget her.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg var sammen med en anden i vores "pause"

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kvinde20

Tjah, umiddelbart så vil jeg sige, at så må vi håbe, at han lærer at tackle problemer på en bedre måde end at stikke af fra dem :1:.

Man kan vise hesten, hvor vandtruget er, men man kan ikke tvinge den til at drikke. Jeg kender ikke din kæreste, så derfor har jeg svært ved at svare på dine spørgsmål, men det lyder jo ikke som et sundt forhold, så måske skulle du for alvor kigge dig om efter en mere håndterbar mand. Og held og lykke med psykiateren, fortæl hvordan det går der. :1:

Hvis man er tilstrækkelig krøllet i hovedet, så kan det godt opleves som "utroskab", men ingen mennesker med deres forstands fulde brug vil kalde det for utroskab - end ikke for et sidespring.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "UTROSKAB OG SIDESPRING"