Kønsvorter

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSVORTER - KONDYLOMER
Besvar
Mona

Kønsvorter

Indlæg af Mona »

Jeg har fået konstateret kønsvorter og har fået Wartec, til de udvendige. Og skal til gynækologen med de andre.
Men jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal gribe det an ellers.
Jeg har sagt det til ham, der var så venlig at dele dem med mig. Han fik et udprint med fakta om det, så han var lidt mere motiveret for at gå til lægen.

Men jeg sidder her og er bekymret for, om jeg for det. Da det er noget jeg aldrig slipper af med igen. Kan jeg have sex igen? Lige nu har jeg slet ikke lyst. Slet ikke når jeg sidder der og smøre det her meget blå stads på og tænker samtidig på det smitter som syv *****. For jeg kan jo se små vorter dukke op lige over for hinanden i folderne. Imens jeg har behandlet mig selv.

Og hvorfor er det man bør tjekke for HIV, når man får konstateret kønsvorter? Er det standard at skrive det ved kønssygdomme i flæng? Vi brugte kondom.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kønsvorter

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mona

Ja det er træls for dig, men forhåbentligt får lægen has på alle dine kondylomer. Hvis du har sex så sørg for at bruge kondom, det kan forhindre yderligere smitte. Kondylomer kan godt være længe om at udvikle sig, så hvis du har haft andre partnere inden for de sidste par år, så var det nok en god ide at orientere dem.

Grunden til at man osse tjekker for HIV er, at kondylomer oftere optræder hos mennesker med nedsat immunforsvar, og det får man jo bl.a. af HIV.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Kønsvorter - kondylomer

:idea: Sundhedsguiden: Hvad er Kønsvorter
:idea: Kønsvorter (Kondylomer) (Sundhed.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSVORTER - KONDYLOMER"