Lægen har fjernet alle, undtagen en ?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSVORTER - KONDYLOMER
Besvar
anonymousss

Lægen har fjernet alle, undtagen en ?

Indlæg af anonymousss »

Jeg har nu været i gennem i en hård behandling for kondylomer med laser. Det kostede mig mit selvværd og det kostede mig at en person jeg lige havde fået store følelser for trak sig væk fra mig. :(

Nå, men altså efter behandlingen opdager jeg til min gru at der er en rimelig stor kondylom ca 10 mm lang, men ret smal ( ca 2 mm). Den er siddende ved ja, røvhullet, ligeud sagt. Bort set fra det er alle dem ved skeden fuldstændig væk.
Men mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre, jeg kan jo ikke bare ringe til sygehuset/lægen og sige "Øh undskyld jeg tror i har glemt en?" Jeg tænke det måske var bevidst de ikke havde fjernet den, eller ja jeg ved ikke ?

Jeg tænkte på selv at prøve at fjerne den med noget jeg har fået der hedder condyline, kan det lykkes eller er det håbløst ?

Hvad skal jeg gøre ?

Hilsen
Den fortabte
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Lægen har fjernet alle, undtagen en?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den fortabte

Det er jo lidt for store omkostninger pga. nogen kondylomer, det var ærgerligt. Hvis du mener, at lægen ikke har fået alle kondylomer med, så skal du bestemt henvende dig til lægen igen, så den/de sidste kan bliver fjernet, og lade være med at satse på selv at fjerne dem ud over, hvad der er aftalt med lægen.

Jeg kan slet ikke forestille mig, at lægen lader en kondylom blive siddende med vilje, men derimod ville lægen jo nok lade en hæmoride blive siddende, så er du sikker på, at det er en kondylom og ikke en hæmoride? Og uanset hvad, så lad lægen se på den!!!

:idea: Hæmorider (Apoteket.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonymouess

Indlæg af Anonymouess »

Hvilken læge skal jeg ringe til, min lokale eller dem på sygehuset?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Lægen har fjernet alle, undtagen en?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den fortabte

Jeg ville starte med at ringe til min egen læge, som så kunne se efter, om det er en kondylom eller en hæmoride.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 18. apr 2010 21:52, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg er (næsten) helt sikker på det ikke er en hæmoride, da jeg ikke ligger i "risiko-gruppen" og heller ikke har symtomerne på det.

Ville det da være bedre at kontakte, dagkirugerisk afsnit ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Lægen har fjernet alle, undtagen en?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den fortabte

Nu kender jeg ikke til hvilken region, du bor i, eller deres procedure, men jeg kan ikke forestille, at det gør noget, at du ringer til den afdeling, hvor du fik de andre kondylomer fjernet, afdelingen vil helt sikkert vejlede dig i, hvad du skal gøre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonymious

Indlæg af anonymious »

Hej igen

Jeg kontaktede min egen læge som undersøgte hvad det var. Hun var i tvivl, så hun brugte noget specielt fremkaldervæske (tror jeg hun kaldte det) og konstaterede at det desværre var en ret stor kondylom.
Så sendte hun mig videre til sygehuset for endnu en laser-behandling (hvor der var ret lang ventetid på bare at komme til samtale).
Den læge sagde så til mig, at det var ikke et kondylom, fordi at sådan så de ikke ud, og da jeg sagde at min lokale læge ellers havde sagt at det var det, så grinede han bare ad mig, og sagde han troede det var en hudfold.
Jeg er virkelig helt sikker på at det IKKE er en hudfold, og jeg har aldrig haft den før.
Samtidig konstaterede lægen på sygehuset at der ganske rigtig var kommet andre kondylomer igen omkring det tidligere laserbehandlede område, så han gav mig noget savle at behandle det med. Men at dette nogensinde vil virke effektivt har jeg lidt mistet troet på , da min egen lokale læge har fortalt mig at sådan en behandling til tider er ueffektiv når der er mange.

Jeg fik også nogen foldere med fra sygehuset om livmoderhalskræft.
Er der chance for at jeg får det, og hvordan ved jeg, om jeg har det?
Og så læste jeg at kondylomer kan blive en kronisk sygdom hvis de først begynder at komme igen og igen. Så er det måske tilfældet for mig?
Vil virkelig bare gerne slippe af med det for altid, koste hvad det koste vil :(

Og hvad skal jeg gøre med hensyn til det store kondylom jeg har som den ene læge påstod var en hudfold?
Hvad det end er, så vil jeg ha det væk, men hvordan?
synes efterhånden det er så pinligt at blive ved og ved at ringe og snakke om sådan et tabu emne.

Håber på positivt svar.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Lægen har fjernet alle, undtagen en?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den fortabte

Ja det er ikke altid, at læger er lige forstående, men der er ikke andet for end, at du må klø på indtil, at du er sikker på at behandlingen har virket. Og ja, kondylomer kan være genstridige hos nogen. Desværre (og heldigvis) så har kvinder jo mange folder, hvor kondylomerne kan gemme sig.

Der kan være en risiko for livmoderhalskræft som følge af smitte med kønsvorter. Du kan bede om at blive screnet for livmoderhalskræft, hvis du er urolig for det, men livmoderhalskræft kan nu osse fremkaldes af andre omstændigheder.

Så klø på - og lad være med at gøre problemet til et tabu. Det er dig, der bestemmer om det er et tabu for dig eller ej. [thumbsup]

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSVORTER - KONDYLOMER"