Herpes - sandsynligt

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om HERPES
Besvar
Niels

Herpes - sandsynligt

Indlæg af Niels »

Hej

Jeg er udmærket klar over hvor usandsynligt det lyder, men ikke desto mindre er jeg i tvivl om hvis jeg kan være blevet smittet. Det er så'n at en i min familie har forkølelsessår, hvilket betyder at vi alle er nødt til at være lidt mere påpasselige med drikkeglas etc. når det er i udbrud. Indtil videre er jeg - så vidt jeg ved - ikke blevet smittet, men har haft nogle små "prikker" på kanten af læberne (lige ved huden) som mest af alt har lignet bumser, og er gået i sig selv på samme tid som bumser gør.

Nu tror du/i nok at jeg er skør, men kan jeg så have smittet mig selv på kønsdelene ved at onanere med mit eget spyt? Har én gang haft - igen - en bumselignende ting i pubeshårene, og ellers ikke noget andet, men ved sku' intet om herpes udover at det er uhelbredeligt...

Hvordan smitter herpes egenligt sexuelt? Er det kun hvis man har sår på pikken og det er i udbrud eller er det bare nonstop uanset hvad?

Håber at du vil hjælpe mig lidt, for er ret forvirret, og ganske bekymret.

Niels
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Herpes - sandsynligt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Niels

Hvis man ikke spørger, så bliver man heller ikke klogere, så "skøre" spørgsmål er velkomne :2:.

Rigtig mange mennesker har herpesvirus i sig uden, at de reagerer på det. Man regner med, at det gælder for omkring 80% af en befolkning.

De symptomer, du beskriver, lyder ikke som herpes. Og jeg tror ikke, at du på nogen måde kan smitte dig selv, som du beskriver det. Herpes smitter ved hudkontakt, især ved udbrud. Det har været nogen tvivl om, hvorvidt herpes osse smitter, når der ikke er udbrud.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Herpes

Og se under de forskellige links i dette forum.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "HERPES"