Herpes...?!?!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om HERPES
Besvar
Camilla

Herpes...?!?!

Indlæg af Camilla »

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål ang. Herpes. For ca. 14 dage siden havde min kæreste et herpes udbrud ved hans kønsdele og efter mange prøver ved lægen, fandt de ud af at han havde herpes.. Jeg var henne ved min læge og få taget en blodprøve, og det viste sig at jeg også havde det. Tror måske det er mig, der har smittet ham, da han ikke har været i seng med andre..

Mit spørgsmål er så om vi altid vil have det i kroppen og om det aldrig går væk? Det er kun min kæreste der har haft udbrud af det, men hvor ofte kommer disse udbrud?!

Synes at det er lidt skræmmende at have sådan en virus i kroppen og vide, at når jeg bliver gravid kan det smittes til mine børn..

Håber du kan hjælpe en forvirret og frustreret pige..

KH Camilla
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Herpes...?!?!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Camilla

Herpes findes i to hovedvarianter herpes simplex, som er forkølelsessår, som man får først og fremmest på læber og mundområdet - og herpes genitialis som man får på kønsorganerne. Begge typer kan smitte i begge ender.

Mange går rundt med herpesvirus i sig uden nogensinde at få udbrud, mens andre får et enkelt eller et par udbrud, mens andre igen er stærkt plaget af mange udbrud.

Hvordan det vil gå med dig er ikke til at sige. Stress, sygdomme, nedsat immunforsvar kan betinge et udbrud. Når man først har fået vira i sig kan man ikke komme af med dem igen, der findes ingen vacciner.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Herpes.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "HERPES"