Problemer.. samt gode råd søges

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)
Besvar
Mahone

Problemer.. samt gode råd søges

Indlæg af Mahone »

Hej Per!
Jeg er en 19 årig mand, som har haft problemer med potensen siden jeg første gang skulle prøve sex som 18 årig. Det lykkedes så da jeg fik skaffet mig noget Rosenrod som hjalp mig igennem det. Hende er jeg ikke sammen med mere. Nu har jeg så fået mig en ny kæreste, og har stadig problemer med min potens. Nogle gange sker der ikke noget, andre gange er den kun minimal erigeret. Det skal siges at vi nu har haft mange samlejer, da jeg har kunnet gennemfører det via de piller jeg har taget mod det, men det er jo desværre kun en midlertidig løsning.. (og dyr)

Jeg lider SLET IKKE af præstationsangst. Jeg ved godt det tit bliver foreslået som problemet til folk med problemer, men det er virkelig ikke tilfældet her.. det er for mig helt normalt og ligetil. Men Per, det er virkelig frustrende at jeg som en 19-årig dreng skal have disse problemer.. Hvad kan der være i vejen? Har været hos lægen før, hvor hun undersøgte mit underliv, men der var ikke noget galt.

Udover overstående spørgsmål, så har jeg nogle andre spørgsmål. Kan jeg selv gøre noget for at vinde over impotensen? Hvor meget motion, hvilken kost? osv. osv. osv? Jeg er villig til og gøre noget for det, til trods for jeg er normal slank dreng, med en utrolig flot kæreste som jeg tænder utrolig meget på.

Håber du kan hjælpe..

Mvh.
Mahone
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Problemer.. samt gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mahone

Nu er det ret sjældent, at unge mænd i din alder har fysiske defekter, men det kan selvfølgelig ske. Så for at afgøre om det er en fysisk defekt, så er det vigtigt at vide, om du godt kan holde rejsningen og onanere, når du er alene? Har du fuld morgenrejsning - og kan den godt blive stiv andre situationer?

Problemet ved at begynde på medicinering er, at man i grunden forstærker det psykologiske mønster og den adfærd, der kan være årsagen til rejsningsbesværet, men besvar lige mine spørgsmål.

:idea: Læs mere om rejsningsbesvær i VIDEN OM POTENS

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mahone

Re: Svar: Problemer.. samt gode råd søges

Indlæg af Mahone »

Når jeg vågner om morgenen og har rejsning, så er det en fuld rejsning. Men når jeg onanere, så er det faktisk sjældent, jeg får fuld rejsning.. og bliver den stiv i andre situationer, så er det som regel igen kun halvt stiv. Hvis jeg fx kysser med min kæreste og kan mærke der, det bliver mere intimt, så kan jeg mange godt mærke reaktion dernede, men bare ikke hårdt nok?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Problemer.. samt gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mahone

Bed din læge om en henvisning til en urolog eller en urologisk afdeling på et hospital, så du kan blive undersøgt ordentligt, du kan måske have fysiologisk fejl, der hindrer blodet i at blive tilbageholdt.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mahone

Indlæg af Mahone »

Det vil jeg få gjort så.. hvad vil det umiddelbare gæt være der kan være problemet? Tror du virkelig det er noget fysisk, eller noget psykisk? (selvom jeg virkelig ikke ved hvad det skulle være)

Mht. livsstil.. så læser man tit om noget der kan hjælpe på potensen, som kost og motion osv. Kan det hjælpe? Og hvilket?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Problemer.. samt gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mahone

Det er svært at svare på, men du er åbenbart ikke i stand til at holde trykket, og det kan der være en del fysiske årsager til. Så som du beskriver det ville jeg få undersøgt det fysiske inden, vi gør det til noget psykisk - fysiske fejl kan nemt forstærkes og osse blive til et psykisk problem. :1:

Livsstil - ja for meget alkohol dur ikke, tobak er en rigtig dårlig ide, sund kost er altid godt, og så er det en god ide osse for mænd med knibeøvelser.
:idea: PSYKE & SEX om Bækkenbundsmusklerne & mænd
:idea: Nu er det mændenes tur - bækkenbundstræning mod rejsningsproblemer (Sundhedsguiden)
:idea: Bækkenbundsøvelser hjælper på potensen (Helse, Nr.2 2005)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mahone

Indlæg af Mahone »

Mange tak for din hjælp og dine gode råd. Jeg vil arbejde på det.. og så få mig taget sammen til og få det tjekket, selvom det lige kræver at jeg må tage mig sammen igen til og komme forbi lægen :)
Besvar

Tilbage til "MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)"