Er blevet "blød"

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)
Besvar
Birger (eller noget)

Er blevet "blød"

Indlæg af Birger (eller noget) »

Hi there :D

Jeg er en dreng på 18 som for første gang er begyndt at opleve rejsningsproblemer. Jeg har været i et forhold i fem måneder, og sexlivet har fungeret som det skulle, indtil for cirka halvanden måned siden. Vi havde lagt op til sex flere timer forinden, og var begge meget tændte, og det gik da også som planlagt, men da vi senere ville gentage succesen mistede jeg potensen under forspillet. Vi lagde dog ikke noget specielt i det, og gik i seng.

Siden den dag blev situationen gradvist forværret; for blot et halvt år siden kunne jeg hvis jeg testede mig selv sagtens blive jernhård efter at have spillet den af otte gange på en dag, men nu kniber det med at holde den hård bare anden gang jeg gør det. Med min tidligere kæreste kunne jeg komme, holde nogle sekunders pause, og så ellers fortsætte med en diller der kun havde mistet en smule tryk, nu kan det knibe med hydraulikken allerede første gang. I dag er det ikke lykkedes mig at blive hård én gang, og jeg kan mærke, at min sexlyst er ved at falde, hvilken den jo helst ikke burde før om et årti eller to.

Som en ekstra gulerod kan det nævnes, at jeg i de to værste perioder har trænet min PC-muskel, da det skulle være så godt. Nu begynder jeg så at tvivle på, om det er godt for mig, da problemet har været værst i de perioder hvor jeg har "styrketrænet", og tænker, at det måske kan være derfor. En anden idé kan vel være, at jeg gennem ferien ikke ligefrem lever efter en fitnesskonges principper; at jeg hverken får rørt mig nok eller spist sundt nok, og dette skulle efter sigende også være ret skidt for potensen. Og desuden kan det vel heller ikke ligefrem være sundt for den psykiske del af erektionen at den har fejlet nogle gange?

Oftest er problemet ikke at få rejsningen, men at vedligeholde den over længere tid gennem forspillet.

Jeg håber du/I har en ide til hvad hulen jeg kan gøre.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er blevet "blød"

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Birger (eller noget)

Nu er det jo ikke sjældent, at mænd tror, at de gerne skulle kunne holde erektionen i halve timer, det gør kun de færreste, så hvis det er det, du mener, så ligger forklaringen nok der. Og langt de færreste mænd kan komme flere gange efter hinanden, de fleste har brug for nogle timers hvil i mellem - og senere i livet flere dages hvil i mellem :1:.

Jo mere man(d) tænker på, om den kan, jo mindre kan den. Der er ikke noget, der er så effektivt til at få den til at lægge sig, som tankevirksomhed. Glem alt om at præstere og husk at lege - og husk at både alkohol og tobak, så absolut ikke er potensens bedste venner.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)"