Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)
Besvar
JL

Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af JL »

Jeg skriver på vegne af min kæreste, da han selv er flov over problemet og ikke ved, hvad det kan skyldes, og han er ikke meget for at gå til sin læge.

Vi har været samme i et par år nu, og har altid haft et fantastisk sexliv og aldrig problemer, vi har altid fundet en løsning, men det går ham rigtig meget på, at han ikke kan holde den stiv så snart han får det varmt. Det er rigtig svært at have et samleje 100% idet han får det hurtigt varmt og sveder, og så bliver den bliver 100% slap, han har fortalt, at han altid har haft det sådan lige så længe, han husker *han er 49*. Nogen gange kan vi være heldige, at han kommer så hurtigt inden det sker, men det er lidt træls, at der skal gå længe imellem, han kan få den op igen.

Hvad kan dette skyldes og kan der gøres noget?

Det går mig rigtig meget på at se ham blive så ked af, at han føler han ikke kan levere varen, men jeg har nu aldrig brokket mig, tværtimod har vi bare fået det til at fungere på anden vis. Men det er ikke nok for ham, for f.eks. om sommeren kan det være svært, idet varmen er der konstant, og vi er nødt til at bruge aircondition ellers er det helt umuligt.

Mvh

JL
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej JL

Ja, det er noget bøvl. Inden jeg prøver at give et forslag til løsning, så er der et par ting, som jeg lige må vide. Gælder det ved al fysisk aktivitet, at han hurtigt får det for varmt, eller er det kun ved sex? Er han overvægtig? Hvordan er hans forbrug af alkohol og tobak? Har han nogen sygdomme, og/eller får han medicin?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af Gæst »

Hej Per,

Generelt ved fysisk aktivitet sveder han meget, han er ikke overvægtig. Han er omkring 1.75 og svinger mellem 80-85 kg. Han drikker aldrig, ikke engang rødvin eller lignende, kun til nytår men ellers ikke. Han har røget siden han var ca 13 år og han har nu været ikke ryger i snart et års tid efter han var på Champix. I forbindelse med det har han fået taget div undersøgelser som har været taget i betragtning af hans tid med rygning ret gode. Hans hosten og ben der sover etc er forsvundet, og vi havde håbet på at rygningen også kunne have været en del af det. Men der er ingen ændring sket mht sex i forbindelse med han er stoppet. Han har ingen sygdomme overhovedet og tager ingen form for medicin.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej JL

Dels så kan rygning medføre forkalkning af blodårer, som igen kan ødelægge rejsningen, dels så er det en god ide at forbedre sin kondition, det kan hjælpe på rejsningsevnerne. Jeg tænker på om din kæreste evt. kunne være en af den 1%, der har lidelsen Hyperhidrosis (danmark)?

:idea: Hvad er hyperhidrosis? (sved.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
JL

Re: Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af JL »

Jeg ser ikke hans problem så stort med sved som det link du henviser til. Det giver ham ikke som sådan problemer i hverdagen, det er kun omkring sex at når han får det varmt så falder den med det samme.

Han dyrker motion og er meget aktiv til hverdag og på arbejde.

Mvh

JL
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Min kæreste kan ikke holde den oppe..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej JL

Jeg synes, at han skal en tur forbi lægen. Det er den rigtige rækkefølge at få afgjort, om det er fysisk eller psykisk betingede reaktioner.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG REJSNINGSBESVÆR (POTENS)"