Oralsex - sygdomme

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG ORALSEX
Besvar
Usikker

Oralsex - sygdomme

Indlæg af Usikker »

Hej, jeg har for en tid siden været på en klinik for kønssygdomme, hvorfra jeg blev konstateret "ren". Hvilket jeg har i sinde at bibeholde.
Jeg er dog meget glad for at modtage samt give oralsex; med forskellige kvinder. Der skal her tilføjes, at jeg er en mand.
Mine egentlige spørgsmål bygger på smitten af diverse sexsygdomme via oralsex.

Kvinden er den givende part - Jeg modtager
- Kan jeg, som mand, blive smittet af sexsygdomme ved at modtage oralsex, hvis den givende part er smittet?
- Kan jeg smitte den givende part via oralsex, hvis jeg er smittet?

Jeg er den givende part - Jeg giver.
- Kan jeg, som mand, blive smittet ved at give oralsex til en smittet kvinde?
- Kan en kvinde blive smitte af mig, hvis jeg, som mand, er den givende part?

I tilfælde af smittefare - hvilke sygdomme smitter? Er det dem alle, eller blot nogle specifikke?

Jeg synes, at området angående smitten af sexsygdomme, er meget begrænset, hvad angår oplysning om oralsex, hvorfor jeg søger svar på mine spørgsmål.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Oralsex - sygdomme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej usikker

- Kan jeg, som mand, blive smittet af sexsygdomme ved at modtage/give oralsex, hvis den givende/modtagende part er smittet?
Ja det kan du i princippet godt, hvis kvinden er smittet med sygdomme, der kan sætte sig i kvindens slimhinder - eks.pl.vis. klamydia, gonoré, syfilis, kondylomer.

- Kan jeg smitte den givende/modtagende part via oralsex, hvis jeg er smittet?"
Ja, på samme måde. Hvis du f.eks. har hiv og får sædafgang i kvindens mund, så kan hun risikere at blive smittet.

Og begge parter kan smitte hinanden ved slimhindekontakten. Men det er næppe de mest almindelige smitteveje.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG ORALSEX"