Kun én partner

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om 3-4-5-6-KANTER
Besvar
Kreps fra Norge

Kun én partner

Indlæg af Kreps fra Norge »

Jeg er en jente på 22 år, og har blitt oppdratt veldig strengt. Jeg har lært at jeg kun skal ha én sexpartner og det er han jeg skal gifte meg med. Nå ønsker imidlertid partneren min å gi meg sjansen til å "oppleve noe mer", for han (og jeg) vet, at jeg og sexlivet vårt kan ha godt av det. Han tender også på tanken av å se, at jeg har sex men en annen. Han mener, at jeg kan ha godt av det. At jeg kan "løsne meg opp litt". Jeg blir imidlertid syk ved tanken. (Kvalm og lignende) Skyldes dette min oppdragelse? Hva skal jeg gjøre? Er det normalt å ha mange sexpartnere i dag, før man binder seg til en og samme person?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kun én partner

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kreps [krebs]

Det er meget almindelig, at både kvinder og mænd har haft flere andre partnere, inden de vælger én til et vedvarende forhold - sådan er det i det meste af Vesteuropa og USA og helt sikkert osse i Norge. Der findes selvfølgelig et mindretal af kvinder og mænd, der kun har én partner af religiøse eller andre grunde. Mennesket er som art ikke monogamt, hvilket man dels kan se på kønssygdommenes udbredelse og dels af, at en del religioner jo netop forbyder sex med flere partnere.

Billede

Når det er sagt, så er det tydeligvis ikke dit behov at ville have sex med andre end din kæreste - om det skyldes din opdragelse, tro eller temperament og livsholdning er underordnet - du har ikke lyst (du får kvalme og bliver syg ved tanken), og derfor skal du selvfølgelig heller ikke gøre det. Det er din partners behov og ikke dit. Og selv om fantasier om sex med flere partnere er meget almindelige og osse udleves af ganske mange, så gælder den gode gamle bjergvandreregel: "Den langsommeste bestemmer tempoet," hvis alle skal have det godt med eksperimenterne.

Så du skal kun gå med til flere i legen, hvis det er dit behov og det er OK ikke at have det behov.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "3-4-5-6-KANTER"