To piger og en mand

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om 3-4-5-6-KANTER
Besvar
Gæst

To piger og en mand

Indlæg af Gæst »

Hej

Min kæreste og jeg har efterhånden været sammen i et par år, og har fra starten snakket om at det kunne være fedt at prøve at have en anden pige med i sengen.

Vi er dog ofte rendt ind i at det måske alligevel var for meget eller at vi skulle vente lidt. Og så iøvrigt problemet hvem skulle det være, for det skal jo være en vi begge tænder på, men som samtidig ikke er så "lækker" at jeg får de vilde mindreværdskomplekser undervejs.

Her den anden dag endte vi så med at være sammen med en fælles bekendt, og det var en rigtig fed oplevelse. Vi havde flere gange snakket om spilleregler i en sådan situation, så selvom det ikke var planlagt da det skete, var vi godt forberedt. Jeg endte dog med at give ham lov til mere end jeg oprindeligt havde sagt, for i situationen føltes det helt rigtigt og jeg tændte selv enormt på tanken om at han var sammen med hende også.

Nu, et par dage derpå har jeg det så ret underligt. På den ene side var det en rigtig god og spændende oplevelse, som jeg stadig tænder på og ikke kan lade være med at tænke på - min partner har det ligesådan. Men samtidig får jeg ind imellem nogle enorme stik af jalousi og frygt for at alting nu bliver anderledes, fordi han har haft sex med en anden kvinde end mig. Og det ødelægger lidt oplevelsen for os begge.

Hvordan slipper man af med at have det sådan?
Går det stille og roligt væk af sig selv, når det kommer lidt på afstand? Han har opført sig helt eksemplarisk og spurgte om lov til at gøre selv de ting vi havde aftalt at han gerne måtte, og var virkelig god til at aflæse mine signaler undervejs. Bagefter har han også været sød og bekræftet mig og sagt at det var en oplevelse VI har haft sammen og at det var mig han elskede og ville være sammen med og alt det der.

Så jeg burde jo have det fint... hvorfor får jeg så de der triste perioder hvor jeg føler at nu er der intet der kan blive det samme som før igen?

Man hører så tit om at det er den slags der ødelægger folks forhold, hvis de ikke er stabile nok - og vi har haft et meget svingende forhold. Men er det nødvendigvis altid sådan? Kan man ikke sagtens have sådan en oplevelse og stadig have et lige så godt forhold? (Nu fungerede det lige så godt!)

Kan vores almindelige sexliv stadig være lige så spændende for ham nu, når han nu har prøvet noget andet? Det siger han at det kan, men... jeg ved jo hvor fedt han syntes det her var.

Jeg havde jo også en virkelig god oplevelse, men jeg er bare så bange for hvordan det nu vil påvirke vores forhold... og om jeg nu stadig kan tænde ham.

Jeg håber du kan hjælpe mig lidt ud af min forvirring.

Mvh.
mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: To piger og en mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej mig

Nu skriver du ikke, hvor gamle I er, men jeg går ud fra, at I har haft andre partnere end hinanden, før I mødtes? I så fald ved han jo godt, at det kan være anderledes og godt med en anden kvinde end dig, det kan næppe komme som en epokegørende overraskelse for ham. Men det, går du vel næppe og tænker, er en trussel for jeres forhold?

Og husk, der er forskel på at føle og at tænke! Når du skriver: "hvor jeg føler at nu er der intet der kan blive det samme som før igen", så er det faktisk ikke noget du føler, det er noget du tænker! Følelser kan vi ikke gøre meget ved, men tanker kan vi jo tænke anderledes! Og når du tænker sådan, så giver du dig selv triste følelser, og det er måske ikke specielt hensigtsmæssigt. Snak med din kæreste om dine tanker og din frygt (tanker om fremtiden), så de kan blive afdramatiseret.

Og lad være med at gå i konkurrence med andre kvinder, det er spild af tid og energi, vi kan alligevel ikke kontrollerer vores partnere. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "3-4-5-6-KANTER"