Veninder

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANDRE EMNER OM KVINDER
Besvar
Lotte

Veninder

Indlæg af Lotte »

Hej jeg skriver da jeg har en "veninde", som jeg troede viste sit sande ansigt for ca. et års tid siden. Jeg fandt ud af på en ret hård måde, at jeg ikke kunne regne med hende, og det sårede... Nå men jeg forsøgte at få talt ud om det, sagde at jeg var skuffet, og at så var vi bare ikke rigtige veninder. Problemet er nu, at det ripper op i sårene og fortiden jeg ikke gider tænke på mere, hver gang jeg taler med hende. Hun har været enormt flink siden dengang, hun bare vendte mig ryggen for en kæreste, hun lige havde mødt - på en ferie mens vi var afsted i ugevis.

Jeg har selv sagt, at der ikke var flere problemer, logisk er der ikke, for jeg har jo ligesom placeret hende udenfor venne-kategorien. Alligevel sårer det, og jeg er i tvivl, hver gang jeg betror mig om selv småting, om hun igen vil falde mig i ryggen.

Hvordan skal jeg gribe det an? Min egen tanke er at blive nødt til at stoppe kontakten helt, men der kører mange tanker, blandt andet også vedrørende om jeg tager tingene for tungt (men min bedste veninde synes, at jeg næsten underdriver og bør droppe hende helt, når hun gør mig "ulykkelig"). Problemet er bare, at jeg ikke har lyst til at vende mennesker ryggen, det har jeg gjort meget i fortiden, hvor en lille ting gjorde, at jeg bare skred. Jeg har ikke lyst til at køre videre i det spor, og det er nok også derfor, jeg er bange for, at jeg overdriver. Jeg vil gerne beholde mennesker i mit liv, men man kan også sige, at verden er stor, så der findes nok nogen derude, som behandler mig godt, uanset hvor sjovt de lige kan have det i 3 uger med en ny kæreste?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Veninder

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lotte

Nu skriver du jo ikke meget om, hvad det var din eks-veninde gjorde, som får dig til at føle, at hun svigtede dig, ud over at I var på ferie sammen, og at hun der blev forelsket i en fyr i 3 uger, og at du følte dig udenfor - og måske endda var jaloux.

Hvis det er rigtigt forstået, så er det vist et af den slags problemer mellem kvinder, som de fleste mænd har ret svært ved at forstå. Jeg tror de fleste mænd ville støtte deres ven i at få mest muligt ud af det med feriekæresten - og så selvfølgelig prøve om de selv kunne finde sig en feriekæreste.

:?: Så set fra et mandesynspunkt er det et ubegribeligt problem, du har skabt dig. Fortæl noget mere om, hvad der i virkeligheden plager dig. Og fortæl hvor gammel du er.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Lotte

Indlæg af Lotte »

Det sårende, kan jeg ikke forstå nogen ikke kan se, er selvfølgelig at vi har planlagt en tur sammen og tager afsted, det skal måske siges at vi begge havde kærester hjemme og der ikke var lagt op til en "vild ferie", men simpelthen en tur med en masse gode oplevelser. Jeg regnede heller ikke med, at vi skulle hænge op af hinanden hele tiden, men jeg var sådan set overladt til mig selv, da hun fandt denne fyr.

Jeg kan forstå, at man skal støtte hinanden, men det har jeg sådan set gjort i stor stil i og med at jeg har "dækket" over hende og ikke talt et ondt ord om hendes opførsel til nogen. Jeg var ikke decideret jaloux, men følte mig svigtet i en helt urimelig grad.

Måske overdriver jeg, men jeg ved ikke hvordan andre ville forvente en tur skal forløbe. Jeg er ikke typen der synes om eller planlægger noget til mindste detalje, der skal være plads til uforudsigelige hændelser. Men havde det været mig ville jeg aldrig have grebet tingene således an.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Veninder

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lotte

Når det kan være svært at forstå, skyldtes det for min part, at du dels ikke beskrev tydeligt, hvad din venindes krænkelse bestod i - og dels fordi du ikke skriver, hvor gammel du er.

Hvis du er meget ung, så er det lidt nemmere for mig at forstå :1:.
Du beskriver ikke, hvad jeres aftale præcist gik ud på - og du skriver ikke noget om, i hvor lang tid din veninde var sammen med feriekæresten i forhold til jeres aftale.

Er det hun har gjort helt utilgiveligt? Og kunne det måske handle om at lave nogen klarere aftaler næste gang I foretager jer noget sammen?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 2. sep 2006 10:30, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Lotte

Indlæg af Lotte »

Hvorfor dette er utilgiveligt er et godt spørgsmål. Jeg plejer at have meget nemt ved at tilgive mennesker, jeg holder af. Kan jeg deraf udlede, at jeg ikke holder af hende – sandsynligvis. I hvert fald vil der uanset om jeg fortsætter kontakten eller ej være nul tillid tilbage. For mig virker hun ikke oprigtig i sine handlinger, og derfor vil hun aldrig få muligheden for at såre mig igen.

Du skriver dernæst hvad vores aftale bestod i. Måske er jeg galt afmarcheret, men jeg plejer ikke at lave en kontrakt hvis jeg skal på ferie med en veninde? Men måske skal jeg gøre det fremover, så kan man sagsøge hvis det kører af sporet. For at være seriøs kan jeg godt se hvad du mener med dette, men omvendt føler jeg, at det er en dårlig undskyldning for hendes opførsel.

Jeg synes, at dine svar efterlader en siddende med mere uklarhed end da jeg begyndte. Du skriver, at dette er forståeligt hvis ikke jeg er ret gammel - hvorfor mener du det? Og må jeg tilføje, hvordan kan en historie, du samtidig siger, du ikke har fornødne oplysninger til at kunne kommentere i nogen tilfælde være forståelig?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Veninder

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lotte

Uden at kunne vide det, så gætter jeg på, at du næppe er over 25 år :1:. Din måde at reagere på virker på mig ret ungdommelig (uden at der er nogen kritik i det).

Når noget går galt, så er det jo en god ide at spørge sig selv, hvad man selv gjorde for, at det kunne gå galt. F.eks. tror mange af os, at det der er indlysende for os, osse er det for andre - men sådan er virkeligheden bare ikke skruet sammen, og det vil vi erfare massevis af gange livet igennem. Min gode ven Ebbe har lavet sin egen første lov og den lyder: Det er tusinde gange nemmere at blive misforstået end at blive forstået. Det er en af grundende til, at det er en god ide at lave nogenlunde klare aftaler - ikke for at sagsøge - men for at få færre misforståelser i mellem hinanden.

Det er muligt, at det var dumt og ubetænksomt af din veninde - jeg ved endnu ikke særlig klart hvad hun gjorde? Det er muligt hormonerne løb af med hende og at naturen var stærkere end venindeskabet? Og du spørger: "Hvordan skal jeg gribe det an?" For at kunne give dig et ordentligt svar, så er jeg nødt til at vide lidt mere om dig og lidt mere om hvad der faktisk sket.

Det er rigtigt, at der er 5.500.000.000 andre mennesker at tage af, men der må jo samtidig være noget ved din veninde, der gør at du ikke bare skipper hende, hvad er det? Kan hun forstå, at du er blevet såret, og at du oplevede, at hun svigtede dig som veninde?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Lotte

Indlæg af Lotte »

Hej igen per og tak for dit svar. Jeg skulle lige fordøje det fordi jeg regnede med at alle andre ville forstå mit problem, men det gjorde du så ikke helt. Det har så sat en masse tanker i gang, og jeg har bestemt mig for at give vores venskab en chance mere. Jeg tænker tilbage og kan se mig selv have været u-perfekt i mange sammenhænge, og så er jeg jo glad for at folk har tilgivet mig. Jeg er nok dårlig til at lægge sådanne ting bag mig, men hun er en person jeg svinger godt med og vi har det altid sjovt sammen, så jeg er glad for at jeg ikke fløj ud og gjorde "det forbi".
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Veninder

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lotte

Det lyder både fornuftigt og som et godt venindeskab :1:.
Held og lykke med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANDRE EMNER OM KVINDER"