Fremskydning af menstruation - UDEN P-piller

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANDRE EMNER OM PIGER
Besvar
JeanetteThybo
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. apr 2011 17:33

Fremskydning af menstruation - UDEN P-piller

Indlæg af JeanetteThybo »

Hej :)

Jeg er en moden pige på 16 år, som er seksuelt aktiv med min kæreste.
Jeg har selvfølgelig menstruation som mange andre piger på min alder har og jeg har ikke et descideret problem med det. Dog har jeg altid meget store kramper, hovedpine (nærmest migræne) både før og imens jeg får/har menses. Jeg får det altid dårligt de første par dage (har det ofte 5-6 dage af gangen, og nogenlunde regelmæssigt) nærmest ligesom influenza. Så det er næsten som at være syg! ;)

Men nu til mit vigtigste spørgsmål: Kan man fremskynde sin menstruation uden hjælp af P-piller?

Jeg tager nemlig ikke P-piller lige nu og har aldrig gjort det, da jeg ikke synes jeg har haft behovet ;) Og jeg har kun kunnet finde information om dette, hvis man tog P-piller. Dog snakker kæresten og jeg om, at det ville være en god idé, så der er "Double-up", hvis kondomet nu uheldigvis skulle springe. Og som et + kunne det måske hjælpe med nogle af smerterne ved selve menstruationen og den kraftige blødning jeg også har.

Har flere steder læst, at ananas skulle hjælpe? Men er dette ikke bare en skrøne?

Håber du kommer frem til et svar!
På forhånd tak!

Jeanette Thybo

P.S
Dette er selvfølgelig ikke noget jeg vil benytte mig af i tide og utide, hvis du kommer frem til et svar! Men engang imellem kunne dette være dejligt i forbindelse med en lille ferie sydpå eller en weekend med kæresten, da der går lang tid imellem at vi ser hinanden ;) Sommetider én måned.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Fremskydning af menstruation - UDEN P-piller

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeanette

Nej det kan du ikke, det kræver medicin at ændre menstruationscyklus.
Ananas har jeg aldrig hørt om kunne ændre menstruationer, men oplysningen florerer lidt på internettet. Det er utvivlsomt en skrøne, ellers ville det være almen viden :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANDRE EMNER OM PIGER"