Ulykkelig kærlighed

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SKILSMISSE
Besvar
Jaguar

Ulykkelig kærlighed

Indlæg af Jaguar »

Hej! Jeg tillader mig at skrive til dig - i et offentligt medie.

Jeg er en voksen mand på 52, men føler mig dog aldersmæssigt væsentligt yngre. Jeg er kommet i en følelsesmæssigt meget vanskelig situation som vel nok kræver lidt ekspert hjælp.

Jeg blev gift anden gang for ca. 3 år siden med en dejlig pige, som jeg elskede overalt på jorden. I det første år af ægteskabet boede vi hver for sig, idet jeg ikke kunne få mit hus solgt og min kone ikke ønskede at flytte i det hus min tidligere kone havde boet i. Jeg fik dog huset solgt og vi flyttede sammen. Købte hus, der dog ikke levede op til mine forventninger, idet jeg er lidt kræsen med hensyn til hus angår. Vi flyttede sammen, men det viste sig desværre hurtigt, at det at bo sammen var en større udfordring for os begge, end vi havde forestillet os. Min kone havde et barn fra et tidligere forhold som boede hos os og jeg havde to børn som kom hver anden weekend.

Uden at gå for dybt i de enkelte problemstillinger, idet det vil være at gå for vidt her, var der så mange uoverenstemmelser omkring det at have børn at det desværre gik galt. Min kone ønskede en væsentlig større grad af diciplin end jeg gjorde. Især når vi havde alle børn samlet.
Til sidst var det for meget for mig og jeg flyttede i et lejet sommerhus, uden forvarsel. Vi har ikke snakke sammen siden - et halv år siden. Huset er nu solgt med stort tab som jeg har påtaget mig.

Separationsbegæring indgivet til statsamtet. Jeg har købt et nyt hus og min kone flyttet i lejlighed. Hele ændringen er sket uden vi har mælet et ord sammen. Alt er foregået gennem advokater. En ulykkelig udvikling og situation som jeg ikke har ønsket.

Jeg fortryder alt og har altid elsket min nye kone. Men noget gik galt. Magtkamp - manglende forståelse, manglende accept!!!!!

Hjælp mig i min fortvivelse. Hvad er dit råd??????

Skal jeg kontakte hende og på hvilken måde. Jeg vil så gerne have hende tilbage - skal jeg kontakte en professionel personligt??? på konsulatív basis.

Tusind tak for et evt. svar
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ulykkelig kærlighed

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jaguar

Hvad får dig til at tro, at situationen ville være anderledes nu, at der nu ikke vil være magtkampe, manglende forståelse, manglende accept fra jer begge? At I nu ville kunne løse jeres problemer med tidligere uoverstigelige forskelligheder? Hvad forestiller du dig, at der er ændret for for dig, både hvad dig selv angår og hos hende? I har ikke snakket sammen i et halvt år, og du ved formenligt ikke meget om hendes liv nu.

Jeg forstår udmærket dit savn, og at du er ulykkelig over udviklingen af noget, du og hun havde håbet kunne blive noget godt. Det blev det ikke.

Hvis du gerne vil kontakte hende igen, så vil jeg foreslå dig at skrive et brev til hende, hvor du fortæller hende, hvordan du oplevede jeres forhold, hvad du mener er ændret for dig, og hvordan du forestiller dig, at du fremover kan bidrage til løsninger af de problemer, der kan opstå i jeres forhold. Hvis hun synes dit tilbud er noget hun vil satse på, så kontakter hun dig utvivlsomt, og ellers må du arbejde dig gennem sorgen over at det ikke gik, som du havde håbet.

Hvis du ikke magter selv at komme gennem sorgen, med hjælp fra dit netværk, så kan du søge professionel hjælp.
:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Måske kan du bruge disse tre sider til at få lidt styr på det:
:idea: TABSPROCESSEN
:idea: SKILSMISSENS FASER
:idea: SKILSMISSETIPS

:idea: Læs mere i PSYKE & SEXom Kærestesorg og om Skilsmisse.

Billede

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SKILSMISSE"