Mærkelig opførsel

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SKILSMISSE
Besvar
C

Mærkelig opførsel

Indlæg af C »

For at gøre en lang historie kort, brød min kæreste igennem 1½ for ½ år siden med mig da forholdet var kørt lidt af skinnerne.
Jeg var stresset, havde gang i en masse projekter der kørte mig ned og gjorde mig småsur og tvær den sidste måned af vores forhold.
Samtidig krævede min kæreste mig 24 timer i døgnet, da hun ikke har noget vitterligt stort socialt netværk.
Hun er en meget usikker pige med lavt selvværd, og har tit spurgt hvad jeg lavede sammen med hende og var meget jaloux når jeg snakkede med piger hun syntes var pæne osv.
Selv en sms-vittighed fra en bekendt kunne gøre hende jaloux.
Dette har nok også spillet ind i måden forholdet kørte på.
Desuden arbejdede vi sammen og derfor var ikke engang arbejdspladsen en 'frizone' for os begge.

For at vende tilbage til den sidste måneds tid, gik vi fra hinanden en uges tid, hvorefter vi valgte at give det en chance til, og starte med at være lidt mindre sammen da vi begge mente det var årsagen til problemerne.
Det holdt ca. 3 uger hvorefter hun fortæller mig at hun ikke kan få det til at fungere og at hun ikke rigtig følte noget mere.
Hun syntes ikke vi så hinanden nok.
Samtidig opførte hun sig på en måde, der fik det til at virke som om hun prøvede at få mig til at afslutte det.
Jeg tog bruddet fint og syntes jo ikke at jeg ville tvinge hende til at forblive i et forhold hun ikke ville...det ville ikke gavne nogen.

Men da hun 3 uger efter finder sammen med en kollega fra arbejdet hun har snakket meget med både under og lige efter forholdet, tog jeg det selvfølgelig tungt, og fik de typiske tanker i sådan en situation.
Især fordi vi i de 3 uger hun nåede at være single, var i biografen, på bakken, ude og spise....altså lavede ting sammen som venner.
Hver gang flirtede hun dog og skulle røre ved mig konstant, hvilke jeg selvf. ikke gengældte da hun allerede havde meldt ud at hun ikke følte noget mere, og desuden bekræftede dette med ord hver gang vi så skulle hjem og til hver sit efter sådan en dag...normalt når jeg fortalte hvad jeg følte for hende (så jeg gav hende vel det hun ville have i sidste ende)

Jeg har ikke snakket med hende siden da der er iskold luft imellem os, men ser hende (+ fyr) mandag-fredag da vi arbejder sammen.

Problemet består ikke så meget i bruddet eller hendes nye fyr, sket er sket. Men jeg har fundet en kæreste som tilfældigvis også arbejder derude, og lige siden vi fandt sammen har x'en opført sig meget mærkeligt.
Vi snakker som sagt ikke sammen, men hun stirrer konstant på mig når hun tror jeg ikke lægger mærke til det.
Hun kan sidde og stirrer på mig med hendes egen kæreste siddende ved siden af, og hvis hun tilfældigvis ser at jeg skal til at rejse mig, har hun det med at 'sørge for' at gå ud af rummet samtidig så vi støder ind i hinanden..her vender hun så fuldstændig, og spiller kold og undgår (for det meste) at kigge.

Og hvis det ikke er mig er det min kæreste der skal stirres på til et punkt hvor det bliver ubehageligt for hende, og hvis de endelig får øjenkontakt smiler x'en godt nok, men meget stift mens hun lige ruller øjnene op og ned af min kæreste, eller også skynder hun sig at kigge ned i gulvet/bordet til min kæreste ikke kigger i hendes retning mere...Og så fortsætter hun igen.
Det gentager sig ved morgenmaden og frokosten hvor hun selv med ryggen til os vender sig om og kigger flere gange.
Hvis min kæreste lige skulle 'komme til' at snakke med en kollega x'en kender, skal hun lige mase sig ind og overtage samtalen.
Hun kan sågar finde på at rende hen til kopirummet, bare for at vende om igen hvis hun ser min kæreste går derind.
Skulle min kæreste lige 'komme til' at nusse mig, letter x'en næsten fra stolen for at følge med i hvad der sker.
Min kæreste og x'en har aldrig snakket sammen, og har aldrig lagt mærke til hinanden (før nu), så der er ikke noget ondt mellem de to.

Der er sågar situationer hvor jeg har mødt hende uden for arbejdspladsen, hvor jeg har været sammen med mennesker hun ikke kender, hvorefter jeg bliver ringet op en halv time senere af nogle fælles venner, der spørger hvad jeg laver og hvor jeg skal hen…og vi snakker venner der normalt ikke ringer bare for at sludre.
Og den er sikker hver gang.

Og hvad gør man så lige ved det, og er der overhovedet nogen sund forklaring på den opførsel?
Jeg mener, hun burde da være kommet videre, hun har trods alt haft en ny, ja, næsten siden vi gik fra hinanden.
En ny som hun er sammen med 24/7 og har været det fra starten af, som hun var med mig, så hun må da være glad for ham?
Deraf burde jeg jo være fuldstændig uinteressant?

Kan jo ikke rigtig bede hende om at lade være, så mon det går over med tiden?
Har ikke rigtig lyst til at finde nyt arbejde.

MvH C
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Mærkelig opførsel

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej C

Ja det lyder unægteligt som en underlig opførsel. Jeg gætter på den hænger sammen med hende jalousi i forholdet og i bund og grund hendes lave selvfølelse. Det bedste du/I kan gøre er at ignorere hendes mærkelige opførsel, den går sikkert over med tiden [tommelop].

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
C

Indlæg af C »

Ja, jeg har så efterfølgende fundet ud af at det ikke engang behøves at være min kæreste der skal stirres på, men hvilke som helst kollega af hunkøn jeg nu sidder til bords med og/eller snakker med.
Det bliver i øvrigt mere og mere 'åbenlyst' som tiden går, da hun nu selv i vedkommendes synsfelt kan sidde og stirre intenst på dem/os.
Hun kan være så optaget af 'det' at hun bliver uopmærksom på den/de kollegaer hun selv sidder og snakker med.

Så ja, det virker jo rimlig meget som jalousi.
Hvad jeg ikke forstår er at hun har denne jalousi når hun nu har fundet en ny kæreste og burde være kommet videre efter så mange måneder?
Det må da i sidste ende gå ud over hendes eget forhold hvis hun stadig kan blive jaloux når det drejer sig om mig.

Jeg prøver at ignorere det, men det kan til tider være svært når folk tit spørger hvorfor hun opfører sig sådan over for dem.
Besvar

Tilbage til "SKILSMISSE"