Skilsmisse; Sorg efter 3 år???

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SKILSMISSE
Besvar
Baby66
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. mar 2008 13:45

Skilsmisse; Sorg efter 3 år???

Indlæg af Baby66 »

Jeg har i 3½ år været separeret fra min mand og for første gang har han fundet sig en kæreste.

Hun er sød og rar og jeg kan godt lide hende men min eksmand har ændret sig. Han er blevet overlegen og et virker som om han nødig vil være alene med mig.

Jeg har åbnet op for kontakt med hende og inviterede hende med da vores fælles søn havde 5 års fødselsdag for at vise dette.

I lørdags var vi (min kæreste, mine børn og jeg) ude og køre og ringede så for at høre om min eks ville se de små lidt, inden vi skulle videre. Det ville han gerne, så vi kiggede forbi.

For det første kiggede han og snakkede han næsten ikke med os og det føltes som de hele tiden skulle gøre os opmæksom på, at de havde et voldsomt aktivt sexliv. Jeg har indtil videre godt kunnet lide hans nye kæreste men deres sexliv er jeg ved Gud ikke interesseret i.

I går skulle han så hente vores fælles datter og så var hans nye kæreste med. Jeg var skuffet, hvorfor kan jeg ikke forklare og det piner mig nu. Jeg føler at den fortrolighed min eks og jeg hidtil har haft er fuldstændig forsvundet og jeg er forvirret. Jeg har, selvom jeg har haft kæreste, altid snakket godt med min eks men dette er nu åbenbart fortid.

Jeg er ked af det, synes han ikke kan være det bekendt og frygter nu det værste for fremtiden. Jeg er gal på ham fordi han slæber sin nye kærlighed med når han skal hente vores fælles børn. Skal det være den nye fremtid, jeg håber det ikke for det ville jeg ikke kunne klare.

Hvordan skal jeg forholde mig, skal jeg tie og lade tingene gå sin gang eller skal jeg prøve at snakke med min eks??

Det skal lige siges at jeg har en datter fra et tidligere ægteskab og hun er 20, kun et år yngre end hans nye kæreste. Jeg er 41 og han er 42 så han er dobbelt så gammel som sin nye kæreste.
Hilsen søde Baby66
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skilsmisse; Sorg efter 3 år???

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Baby66

For en del er den kendsgerning, at eks'en har fundet sig en ny partner, endnu er årsag til frustration. Især hvis man ikke selv har fundet sig en partner, hvilket du dog har.

Måske skulle du overveje, hvad du stadig har af uafsluttet med din eks - for som jeg læser dit indlæg, så fornemmer jeg et eller andet strejf af misundelse (misundelse er en skjult længsel)? Du opsøger selv din eks med din kæreste, men du bliver irriteret over, at din eks har sin nye kæreste med. Handler det om, at nu skal du for alvor give slip på ham? Hvilken betydning har det for dig, at hans kæreste er 20 år yngre end dig? På længere sigt vil det vel være sådan, at du ser hende, hvis I f.eks. har fælles børnefødselsdag, konfirmation m.m. Hvor meget er din kæreste sammen med din og eks'ens datter?

Det skulle du måske først have tænkt igennem og have afklaret, inden du snakker med din eks. Prøv at snakke med din kæreste om det først.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Baby66
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. mar 2008 13:45

Misundelig?

Indlæg af Baby66 »

Hej igen

Nej jeg tror ikke det handler om at jeg er misundelig på hans ny kæreste, måske nærmere bange for at den fortrolighed vi indtil nu har haft skal forsvinde. Det vil jeg være rigtig ked af. Desuden plejer vi snakke om vores børn når han henter dem, d.v.s. han plejer komme en halv til en hel time før vi skal ned i børnehaven for at hente de små.

Det har været en værdifuld tid som jeg nu tror forsvinder. At sidde og snakke sammen om de små uden at der er andre tilstede har givet mig en form for tryghed for så vidste jeg at han fik de sidste nyheder i forbindelse med de små.

Nej, jeg er ikke misundelig men blot bange for at jeg ikke vil kunne snakke med ham på samme måde når hun er der.

Jeg synes hun allerede fylder for meget og jeg er bange, på børnenes vegne, at der ikke vil være så meget tid til dem når de er på besøg hos ham.

Jeg ønsker ham ikke tilbage, hans manglende lyst til sex, hans voldelighed når han havde drukket og det, at han skjulte for mig hvad vi havde at gøre med økonomisk er grunde nok til ikke at ville indlede et forhold til ham igen. Da vi flyttede fra ham måtte jeg til påny at lære hvad det vil sige at håndtere en økonomi og den hjælpeløshed ønsker jeg ikke at føle igen.

Men vi har to børn sammen og jeg er måske egoist når jeg ønsker at det kun skal være os to, der sidder og snakker sammen inden børnene skal hentes???

Jeg har snakket med min eks og da jeg var alene i et helt år kunne jeg da have indledt noget med ham men vi fik en snak i løbet at det år og blev enige om, at vi aldrig igen ville have noget med hinanden at gøre på hverken seksuel eller erotisk måde for det ville da være dumt at ødelægge det venskab vi havde fået bygget op.

Nu føler jeg så bare at han ødelægger vores venskab men på en helt anden måde. Det kan da godt være at jeg med tiden ville have accepteret at hun var der når han skulle hente de små men det er alt for tidligt, føler jeg.
Hilsen søde Baby66
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Misundelig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Baby66

Hvad gør du af din egen kæreste, når din eks kommer efter sine børn m.m.?

Hvis du og din eks har haft en fortrolighed før, kan du så ikke blot sige til ham, at du synes, at det har været gavnligt for jeres fælles ansvar for jeres børn, at kun du og han var til stede og kunne snakke om børnene?

Der er vel ikke noget at sige til, at han er glad lige nu for sin nye kæreste, men selv nye kærester bliver jo hverdag efter et halvt års tid :1:.

Når jeg spørger om misundelse, så er det fordi du synes, at det er en vigtig oplysning, at hun er 20 år yngre end dig? ;)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Baby66
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. mar 2008 13:45

Indlæg af Baby66 »

Jamen så endnu engang hej... :D

Nu er det sådan at min kæreste er på job og som regel aldrig kommer hjem før kvart i fem og da jeg jo mødes med min eks klokken 3 og vi så begiver os ned efter de små ved kvart i fire-fire tiden så er jeg alene når jeg afleverer de små.

Nu har jeg selv haft min kæreste i over 1 år og i starten var han jo hjemme ved sig selv når afleveringerne foregik indtil vi syntes det var forsvarligt at føre en ny person ind i børnenes liv. Sådan omkring 2 mdr. inde i forholdet. Min eks havde kun kommet sammen med hende i en uge eller to da hun så kom med til fødselsdagen. Han tog sin nye kæreste med til min søns fødelsdag INDEN hans mor og far havde set hende....

Ja jeg synes da hun er ung og spekulerer derfor osse på om det er hende der prøver at spolere noget? Men når man så siger sådan noget er man jo igen i fare for at lyde misundelig. Jeg selv opfatter det som om hun er usikker, måske endda jaloux på vores (min eks og jeg's) forhold/venskab til hinanden. Måske var det hendes ide at komme med.

I øvrigt har han afleveret dem igen og da var hun ikke med.

Med hensyn til min alder vil jeg nødig være 20 år igen. Jeg er så glad for min nuværende alder og føler mig så godt tilpas at jeg ikke ville bytte med nogen. Jeg har erfaring og ifølge de fleste ser jeg ud som en på 30, skønt jeg er 41 år.

Jeg tror jeg vil følge dit råd med hensyn til at sige til min eks at jeg synes det er en rigtig dårlig ide at han tager sin kæreste med når han henter de små. Hende kan han tage med når han afleverer dem.

Jeg synes selv jeg har været mere end fair overfor min eks. Jeg kunne have forlangt, at han havde de små hver anden weekend som andre fædre. Jeg valgte at følge hans program som hedder 5 dage på arbejde/ 3-dage fri, hvilket jo indebærer at han som oftest har de små på hverdage.

Havde jeg trumfet hver anden weekend igennem så måtte han opgive sit arbejde og det ved jeg han ikke vil og slet ikke nu hvor hans nye kæreste osse arbejder samme sted.

Nu føler jeg at jeg tager et hensyn han overhovedet ikke respekterer mig for. Havde han gjort det ville han slet ikke have taget kæresten med ved afhentningen af min yngste datter. Men det er jo så min mening og åbenbart en mening som kan misforståes som jalousi/misundelse...
Hilsen søde Baby66
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Skilsmisse; Sorg efter 3 år???

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Baby66

Nu er det jo lidt svært at skulle lave regler for andre, så din ex har altså truffet andre beslutninger, end du har med hensyn til introduktion af ny kæreste. Og for ham betyder spørgsmålet om introduktionsrækkefølge åbenbart heller ikke det samme som for dig (jvnf. "INDEN hans mor og far havde set hende"). Hvorfor skulle de dog have set hende først?

Pas på det ikke bliver til en kamp om hvis måde at gøre tingene på, der er den rigtigste. I er to forskellige voksne mennesker, der har børn sammen - og i øvrigt gør I tingene forskelligt. Det kunne man osse kalde nuancering.

Lav en aftale med ham om, at I har jeres børnetid sammen fortsat af hensyn til jeres fælles børn - og undlad så i øvrigt at blande dig i hans forhold til hans nye kæreste.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SKILSMISSE"