Skilsmisse!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SKILSMISSE
Besvar
Gæst nel

Skilsmisse!

Indlæg af Gæst nel »

Leder desperat rundt på nettet, for at finde det .... det der med, at jeg bestemt ikke er den eneste i verden, der har skal igennem en skilsmisse.. :o .

Der står mange ting, men først da jeg faldt over din side, var der lidt der gav mening, specielt liste over ting der kan blive sagt....

Jeg har i mandags fortalt, at jeg ønsker skilsmisse ... vi har en lille datter på 10 mdr. men vi havde desværre allerede problemer før hun blev født ... Min mand er ikke dansker og har nu efter 3 år stadig ikke lært sproget (til min store frustration). Vi er enormt dårlige til at kommunikere og jeg har gået i en eller anden drømmeverden om, at det blev bedre når han lærte mit sprog!

Jeg har tidligere truet med skilsmisse, men er altid blevet talt til en chance mere, men nu er det slut. Desværre er min mand ikke enig og modsætter sig det hele, og istedet for at se det i øjnene, vælger han at lade som ingenting. :shock: ... så nu får jeg gaver, han interesserer sig pludselig for mine ting og spørger mig til råds.... jeg må jo indrømme... jeg er lige ved at falde i igen... men denne gang er jeg nødt til at kunne se mig selv i øjnene... og jeg ved det skal ende... har haft en rigtig god mavefornemmelse siden jeg tog beslutningen.

Mit spørgsmål går på... hvordan får jeg ham til at forstå jeg mener det? Jeg ønsker han skal aktivt fortælle hvad han tænker om vores datters fremtid og tage del i at få solgt hus osv.? Mit problem er at jeg ikke økonomisk har råd til at få en nummer 2 husleje samtidig med, at vi skal betale for hus og slet ikke, når huset ikke engang er sat til salg endnu.
På forhånd tak for svaret....

Nel
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skilsmisse!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nel

Nej du er bestemt ikke den eneste, der skal igennem en skilsmisse, hvilket man f.eks. kan se hos Danmarks Statistik.

Du er ikke kommet helt ud af din drømmeverden endnu, tror jeg. Du kan jo overveje om alt det, du nu gerne vil have din mand til i forbindelse med skilsmissen, i grunden ikke er det samme, som du osse gerne ville have ham til, da du gerne ville være sammen med ham, men som han ikke gjorde.

Nemlig at have ham til at kommunikere med dig om jeres liv sammen? Nu vil du have ham til at kommunikere om jeres samlivs afslutning. :1:

Jeg tror, at du bliver nødt til at indse, at det arbejde skal du selv gøre, men det er jo så osse samtidig en måde for dig til at give slip på ham på.

Den bedste måde, du kan få ham til at indse, at du ikke vil mere, er at holde fast i, at du vil skilles - og at du ikke falder i fælderne, som du læste om på siden om SKILSMISSETIPS.

:idea: PSYKE & SEX om Skilsmisse
:idea: SKILSMISSENS FASER
:idea: AFKLARINGSSKEMA

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 11. jun 2008 21:01, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst nel

Skilsmisse.

Indlæg af Gæst nel »

Tak for svaret....
Jeg vil nu fortsætte med alle de ting der skal gøres uden ham, han er ikke realistisk omkring noget, og er sikker på jeg falder tilbage til ham, han siger nu at han vil overtage huset, det ved jeg bare han økonomisk ikke kan klare, men begrundelsen er at jeg jo nok kommer tilbage når jeg indser min fejl! :shock:
Jeg har idag taget kontakt til advokat, og til Home! så nu får jeg vurderet huset og så må advokaten tage over :x
Jeg håber virkelig jeg er stærk nok, jeg ønsker virkelig at blive fri, og komme videre med mit nye liv 8-)
Vi har ikke haft sex i 6 mdr, og her i weekenden mødte jeg en anden, som også sidder midt i skilsmisse, og vi havde den mest fantastiske sex, og skal ikke ses igen 8-)
hilsner
Nel
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Skilsmisse!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nel

Held og lykke med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SKILSMISSE"