Arrogante mennesker

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANDRE EMNER OM PSYKEN
Besvar
nurse1

Arrogante mennesker

Indlæg af nurse1 »

Hejsa.

Jeg er lige startet på en ny afdeling som sygeplejerske og er egentlig glad for dette. Dog er der et problem og det er 2 læger. De er totalt arrogante... De ser ikke en når de er i afdelingen, taler overhovedet ikke til en, kun hvis man skal gå stuegang med dem. Under stuegang oplever jeg ofte at de taler ret meget ned til både mig (og mine kollegaer) og patienterne! Dette kan jeg bare ikke tage! Hvad skal jeg gøre??? Jeg vil gerne sætte mig i respekt overfor sådan nogle typer! Hvordan gør jeg det? Kan mærke på mine kollegaer, at de hopper og danser og gør alt for at behage disse 2 læger. Det vil jeg ikke. Men jeg kan desværre mærke at jeg bliver meget usikker, når de er i nærheden. Suk. :roll:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Arrogante mennesker

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej nurse1

Du er bestemt ikke den første sygeplejerske der oplever den situation. Som jeg har forstået det på sygeplejerske som jeg mange gange snakket med de problemer om, så handler det om mindst 2 forhold:

1) En gammel autoritær kultur som ikke er blevet ændret. Hierarkiet inden for sygehusvæsenet er jo velkendt og der er nok stadig længere udsigter til at magtpyramiden flades ud. Det kan undre mig nogen gange, når jeg ser hvad yngre læger får af løn, men måske hænger det sammen med at toppen bestemmer avancementsmulighederne, og der sidder mange små lægekonger rundt omkring på afdelingerne. Løsningen er fagligt arbejde og organisering i DSR - Dansk Sygeplejeråd. Stil spørgsmålet i din fagforening! I må have et fagligt forum for den slags spørgsmål.

2) At sygeplejersker er alt for "søde", eller som du beskriver det "hopper og danser og gør alt for at behage". Der er ikke andet for end at du ikke falder i den grøft, og det kan måske blive lidt ensomt af og til. At du finder ud af hvilke andre kollegaer, der har det som dig og får snakket om, hvordan I kan få brudt den uværdige form, og hvordan I kan få en ligeværdig kommunikation med de pågældende læger. Hvordan gør de dig usikker? Hvad er du usikker på?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANDRE EMNER OM PSYKEN"