Fodfetichisme og min ex...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FETICHISME
Besvar
Anonym77

Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af Anonym77 »

Hej!

Jeg er en fyr på 15, snart 16 år. Min kæreste slog op med mig for 3 uger siden og en af grundene til at hun slog op var min fodfetichisme...

Inden vi blev kærester, altså var forelsket i hinanden og flirtet osv., så begyndte jeg at røre hendes fødder.
Hun accepterret naturligvis at jeg massageret og kærtegnet dem.

Men hun fandt ud af min fetich, da hun havde nogle mistanker...
For hver gang hun havde barefødder, så kunne jeg ikke lade vær' med at kigge på dem. Og også fordi, jeg hele tiden kildet, massageret og kærtegnet dem... :P

Jeg fik også lov til at kysse og slikke dem. Og jeg fandt ud af, det var noget jeg meget godt kunne lig.

Men så efter noget tid, da vi havde været kærester i mere end en uges tid, begyndte hun at blive irriterret på min fetich...
For hver gang jeg nærmet mig hendes fødder, så gav hun tegn på at jeg skulle lade dem være'...
Og hun lavet regler om at jeg måtte kun røre dem i 5 min., hvis hun gav mig lov til hendes fødder.
Og især på det sidste, da vi var kærester blev det en sjældenhed...

Jeg forstår det ikke helt? Da vi var først kærester så var det fint nok... men efterhånden blev det en plage for hende...

Jeg husker at næsten hver gang vi var alene sammen, så ville jeg altid røre hendes fødder. Det var bare noget jeg virkelig havde behov for...

Og da hun slog op, sagde hun vist at det gik hende rigtigt på og hun ikke kunne holde det ud længere...

Hun har ikke rigtigt forklaret mig hvorfor det gik hende på... så det gør nærmest at jeg ikke rigtigt helt forstår det?

Men mine spørgsmål er:
- Hvordan kan det gå hende eller en kvinde på - og hvorfor kan det være en plage?
- Hvis det med fødder går hende på, hvorfor gav hun overhoved mig lov til at kysse og slikke dem?

Jeg har altid på en eller anden måde syntes min fetich fylder for meget i min dagligdag...
For når jeg er single, så har jeg virkelig behov for at wanke til nogle fantasier jeg har inde i hovedet eller jeg ser på internettet... og hvis det jeg er sammen med en kæreste (øhmmm... min kæreste er min første kæreste), så har jeg über meget behov for at opfylde mine sekuselle fantasier... Og jeg kan bare ikke få tankerne ude af hovedet.
Har du nogle råd til, at hvis ens dame ikke er for det og man ikke kan slippe tanken, om hvordan man kan styre det mere?

Mvh. Anonym
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym77

Hvis man ikke har den samme interesse eller fetich, så kan det samme og det samme ret hurtigt blive til en plage - og især, hvis det slet ikke siger én noget. Så forsvinder kontakten, du er mere optaget af fødderne, end du er optaget af hende - og det dur mange gange ikke i længden. Måske når man er blevet ældre, så er der par, der godt kan leve med den andens seksuelle særinteresser uden, at det ødelægger forholdet, men det modsatte sker nu osse ret mange gange, at forholdet går i stykker.

Når du kun er 15 år, så er det måske en god ide at prøve at rette dine seksuelle interesser mod noget, der mere har pigens interesse, det kan blive ret træls at være fanget i en fetich.

Hun gav dig selvfølgelig lov, fordi det måske i starten var lidt sjovt, men det er jo ikke særlig interessant at se den samme specielle film igen og igen. :1:

Så prøv at dyrke andet, der tænder dig - og prøv at holde dig fra fødderne et stykke tid. Lad dem ikke blive hovedmåltidet, men blot en lille dessert af og til.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonym777

Hey igen

Indlæg af Anonym777 »

Hej Per!

Tja, jeg kan godt forstå hvad du mener. Det er sikkert træls at man skal dyrke noget med en, der overhoved ikke interessere en.
du er mere optaget af fødderne, end du er optaget af hende
- Hmmm... Det ved jeg nu ikke helt? Hendes fødder optager mig meget, men hold kæft, jeg må godt nok sige at jeg var meget forelsket i hende. Så også hendes indre tændte mig meget. Jeg er stadig ikke kommet over hende og forband det svin til min gode ven som har taget hende! :evil:
Så prøv at dyrke andet, der tænder dig - og prøv at holde dig fra fødderne et stykke tid. Lad dem ikke blive hovedmåltidet, men blot en lille dessert af og til.
- Jeg tænder også på en masse andre ting end fødder, men ofte har disse ting forbundet med fødder. Nogle eksempler er netstrømper, nylonstrømper, strømpebukser, læderstøvler og højhælede sko. Gummi-sko.. du ved, de der Vans-sko, som man kan se toppen af foden af, de er også lidt lækre, når pigerne er barfoede i sådan nogle sko. :P

Men hvis vi skal komme væk fra fødderne, så er jeg ligesom mange mænd helt vild med bryster.. :D
Og ben og mave, hvis vi skal tage endnu et par eksempler.
Og ork.. ja.. Jeg har nogle fantasier og sex-stillinger/lege end fødderne, som jeg vil udleve! Doggy-style, analsex, SM, bondage, kvindelig dominans, vampyrsex osv. ..

Men det skal dog lige siges at jeg har en fornemmelse af, at min fodfetichisme opstod i barndommen og det kom sådan op i 11 års alderen.
Imens de fleste andre fetich'er har jeg selv skabt i teenage-årene, for at sætte fod-tingen på plads.

Jeg husker at min mor har siden min barndom gået barfodet året rundt. Og det lagde jeg mærke til som barn. Og jeg kan også huske at jeg som barn, lagde mærke til at en af mine mors veninder gik barfodet om sommeren og jeg så at de havde store fødder.

Og endnu mærkeligere var at da jeg var i 3 års alderen, så så jeg at Aladdin gik barfodet, selvom det var en lille bagatel.

Kan det have noget med min fetich at gøre? Og hvad er det for noget at fetichisme har noget med barndommen at gøre?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym777

Ja, antallet af 7-tallernes antal vokser med alderen :2:

Det er fint nok at dyrke sin fetishisme - og samtidig er det meget vigtigt at huske på at have opmærksomhed på sin partner, så man ikke fortaber sig i fetishen.

"har jeg selv skabt i teenage-årene" - Når du er 16 år, så er er du midt i dine teenageår - faktisk har du kun været teenager i 3 år, og du mangler endnu 4 teenageår :2:.

Man ved faktisk ikke helt, hvordan fetishisme opstår, men mange kan som du huske tidlige oplevelser, som på en eller anden måde er kommet til at sætte sit præg på en.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonym777

Indlæg af Anonym777 »

Heysa :)
Det er fint nok at dyrke sin fetishisme - og samtidig er det meget vigtigt at huske på at have opmærksomhed på sin partner, så man ikke fortaber sig i fetishen.
- Jeg er helt enig. Men nu har jeg haft min første kæreste, så jeg har taget noget erfaring med mig. Håber den næste pige kan acceptere det. Men for mig, så er hende person også meget vigtigt. Jeg har dog opdaget at der er forskel på at jeg har fodsex med piger jeg er forelsket i og piger jeg knap nok ikke er forelsket i.
Når det var med min ex, så følte jeg det nærmest som om at fodnus-, kys-, og slikningen var et symbol på min store kærlighed til hende. Men hvis det var den anden pige og jeg havde fodsex med hende, så nød jeg det ikke rigtigt..
Kan min fodfetichisme også være afhængig af ikke bare liderlighed, men også kærlighed?
Man ved faktisk ikke helt, hvordan fetishisme opstår, men mange kan som du huske tidlige oplevelser, som på en eller anden måde er kommet til at sætte sit præg på en.
Ifølge det jeg har læst, så seksualisere hjernen ens oplevelser fra barndommen. Eks. læste jeg en fortællen fra en gummifetichist om, at han i 5. klasse, blev tvunget til at iklæde sig i en gummidragt til fysik kemi, det brød han sig ikke om.
Men ofte tænker jeg på, hvorfor er det nødvendig for hjernen at seksualisere ens barndomsoplevelser til fetichismer?
Og hvorfor har vi mennesker fetichismer?
Er det noget vi overhoved kan bruge til noget?
Eller har vi fået dem, fordi mennesket er en højudviklet abe, som skal bruge ting, til at få lyst til have sex med hinanden?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym777

Nu er der der vist lige så mange meninger om, hvad kærlighed er for noget, som der er mennesker på jorden, så lad os sige, at for dig kan din glæde ved fødder osse udtrykke din kærlighed til pigen. :1:

Betingning er noget ganske almindeligt i vores liv, f.eks. kender vi det ganske godt fra mennesker der slet kan komme hurtigt nok til deres telefon [mobil], hvis den ringer. De reagerer helt automatisk. På samme måde kan bestemte genstande knyttes til seksuel lystfølelse.

Feticher optræder jo i mange skikkelser, f.eks. lykkedyr, amuletter, navne, religiøse symboler, en lok af kærestens hår. De er en del af vores dagligliv.
Så feticher har ikke bare med sex at gøre.

:idea: Betingning (Den store danske)
:idea: Fetich (Wikipedia)
:idea: Seksuel fetichisme (Wikipedia)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonym777

Indlæg af Anonym777 »

Hej Per
Nu er der der vist lige så mange meninger om, hvad kærlighed er for noget, som der er mennesker på jorden, så lad os sige, at for dig kan din glæde ved fødder osse udtrykke din kærlighed til pigen.
- Du har helt ret. Det er så min form for kærlighed til en pige, siden at kærlighed er noget relativt. Kærlighed kan lige være til et menneske, til en gud, til et fjernsyn.. tja selv en tandbørste.
Som en filosof sagde engang:
"Alt er relativt!"
- et af dem er kærlighed.
Betingning er noget ganske almindeligt i vores liv, f.eks. kender vi det ganske godt fra mennesker der slet kan komme hurtigt nok til deres telefon , hvis den ringer. De reagerer helt automatisk. På samme måde kan bestemte genstande knyttes til seksuel lystfølelse.
- Det skal nok passe. Jeg reagere jo selv automatisk, når jeg får øje på nogle lækre pigefutter :P .. Men kan betingning også have noget med fobier at gøre? Fordi jeg reagere helt automatisk panisk, når jeg f.eks. ser en hund (er bange for hunde).
Feticher optræder jo i mange skikkelser, f.eks. lykkedyr, amuletter, navne, religiøse symboler, en lok af kærestens hår. De er en del af vores dagligliv.
Så feticher har ikke bare med sex at gøre.
- Det er jeg udmærket klar over. F.eks. min Thors-hammer, kan man jo sige er en slags "religiøs fetich". Men i mit tidligere indlæg, hentydet jeg nu mere til den seksuelle fetichisme.
Nu du smider disse links op, kan jeg lige afsløre at det er mig der har forfattet wikipedia-artiklen "Podophilia" (bedre kendt som fodfetichisme) for 2-3 år siden.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym777

Ja f.eks. angst for hunden kan sagtens være et resultat af en tidlig oplevelse/prægning, der stadig sidder i kroppen på dig (som en betingning). Man kan komme af med den slags angst f.eks. via hypnose.

Podophilia-artiklen er da ikke så dårligt skrevet i betragtning af, at du så har været 12-13 år :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 16. okt 2009 05:07, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonym777

Re: Svar 4: Fodfetichisme og min ex...

Indlæg af Anonym777 »

PER HOLM KNUDSEN skrev:Hej Anonym777

Ja f.eks. angst for hunden kan sagtens være et resultat af en tidlig oplevelse/prægning, der stadig sidder i kroppen på dig (som en betingning). Man kan komme af med den slags angst f.eks. via hypnose.
- Det tror jeg gerne. Hypnose lyder som en mulighed. :D
artiklen er da ikke så dårligt skrevet i betragtning af, at du så har været 12-13 år :1:.
- Mange tak. :)
Besvar

Tilbage til "FETICHISME"