Hej igen
Du har nok ret i at jeg gerne vil have bekræftelse fra andre, og hele mit selvværd har heller ikke været godt i mit liv. Jeg er også meget utålmodigt anlagt, så det vil jeg tage til mig

Vi har været til parterapi, og det hjalp mit selvværd meget. Så i nyere tid er det ihvertfald blomstret op. Hun har været til mange psykologer i sine unge år, og hun mente ikke det at hun fik noget ud af det.
Min kone nævner selv at hun har perioder hvor hun har mere lyst, og så perioder hvor hun slet ikke har lyst. Hun ved ikke hvad jeg kan gøre for at spice det op, da hun siger hun har rigeligt i selv selv med job, vores søn, og træning. Hun syntes ikke det er så spændende mere (hvilket nok ikke er så undrende efter vi har været sammen i 8-9 år, men nok også fordi at jeg ikke har været så kreativ selv i forførelser i vores forhold, hvor hun var det i starten). Hun har nogle få gange tænkt at hun ikke kan være der nok for mig, og måske jeg fortjente en der kunne være det (da hun har rigeligt i sig selv og sine ting).
Men vi har det sjovt sammen, og vi accepterer de tørre perioder. Hun nævner også, at mænd nok har generelt svært ved at forstå fokusset kvinder lægger på børnene fremfor mændene, og her var jeg også forstående. Jeg er bare lidt irriteret over at det stadig skal være sådan nogle gange.
Men hun understreger at det går godt, at det er rart jeg ikke er så needy efter sex når hun ikke kan medgive det, og at jeg er en rigtig god mand. Det virker derfor i vores problem stadig som om det ikke handler om mig generelt, og det er da skønt at få bekræftet.
Har du ellers nogle gode tips?