Manglende seksuel lyst/tiltrækning til min partner

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLD OG LYST
Besvar
AllanH
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. jul 2007 10:48

Manglende seksuel lyst/tiltrækning til min partner

Indlæg af AllanH »

Hej
Jeg har oplevet at jeg ikke længere tænder seksuelt på min kæreste. Vi har været sammen i 3 år, og det har stået på det sidste halve år. Under onani (alene) er der ingen problemer, hverken med rejsning eller udløsning) men sex med hende tænder mig ikke længere. Heller ikke selvom hun gør sit, ved blow job etc, så sker der bare ikke rigtigt noget.
Da min kæreste er rigtig dejlig ellers, undrer det mig at jeg sådan hen af vejen ikke længere finder hende seksuelt tiltrækkende. Måske ser jeg hende mere nu som en veninde end kæreste.

Det er naturligvis frustrerende for os begge to, og vi har et par gange været på kanten af at gå fra hinanden. I øjeblikket er jeg også tæt på at gøre det forbi, da jeg ikke ved om denne lyst/tiltrækning kan komme igen ?? og at gå rundt i uvished er virkelig frustrerende.

Vh Allan H.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende seksuel lyst/tiltrækning til min partner

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej AllanH

Ja man kan jo miste interessen - osse for sex med sin partner.
Kunne det tænkes at være en måde, hvorpå du kropsligt siger nej til andre ting i jeres forhold på, andet som du ikke er tilfreds med?

Hvad gør du for at vedblive med at se hende som en elskerinde og ikke som en uerotisk ven? Hvad har I gjort for at vedligeholde jeres kæresteri? Er der sket noget specielt for dig det sidste år - altså ud over du har mistet den seksuelle interesse for din kæreste?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
AllanH
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. jul 2007 10:48

Re: Svar: Manglende seksuel lyst/tiltrækning til min partner

Indlæg af AllanH »

Tak for dit svar !.

Ja man kan jo miste interessen - osse for sex med sin partner.
Kunne det tænkes at være en måde, hvorpå du kropsligt siger nej til andre ting i jeres forhold på, andet som du ikke er tilfreds med?


Hmmm, det vil jeg ikke udelukke, da der er andre ting jeg synes ikke fungerer. Blandt andet er vi begge lidt dominerende anlagt (ikke seksuelt) bare sådan generelt. Det er vist ikke det bedste match. Det giver nogle sammenstød af og til.

Hvad gør du for at vedblive med at se hende som en elskerinde og ikke som en uerotisk ven?


Prøver at se det sexede i hende, men som om jeg ikke kan fastholde det i begge hoveder ;) Prøver at tænke frække tanker om og med hende. Men de tænder bare ikke noget længere nede i skridtet.

Hvad har I gjort for at vedligeholde jeres kæresteri?


Vi har været på nogle ferier sammen som de fleste andre, købt blomster til hende, gået ture ved vandet etc, snakket meget sammen om fremtiden.

Er der sket noget specielt for dig det sidste år - altså ud over du har mistet den seksuelle interesse for din kæreste?


Generelt set har jeg fået nyt job i anden branche, men det er mere end 1 år siden. Jeg flyttede sammen med hende for 4 mdr siden. Så forandringer har der været.

Jeg har den senere tid mærket godt efter indeni, og parat til at gøre det forbi. Men det er forbandet svært at gøre det forbi, fordi jeg stadig elsker hende som menneske - som kæreste kniber det. Hvis hun var en strid kælling var det væsentligt nemmere, men det er hun ikke. Men føler der efterhånden kun er håbet tilbage om en fremtid sammen.

Tak... vh Allan
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLD OG LYST"