Min mand har ikke lyst til mig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLD OG LYST
Besvar
den ensomme

Min mand har ikke lyst til mig

Indlæg af den ensomme »

Hej Per
Jeg vil prøve at gøre en lang historie kort!
Jeg har været gift med min mand i 21 år, og vi er hinandens "livs kærlighed". Jeg er 40 år og han er 43 år.
Vi har 3 børn på 17, 13 og 11 år. Vi bor på den skønneste ejendom med hunde og heste. Vi har begge faste jobs.
Vores liv sammen har altid været meget centreret om vores hjem, børnene, fritidsinteresserne og hinanden.
Vi har aldrig haft de store kriser hen ad vejden. Den svære tid fx. efter fødslerne klarede vi godt. Vi er rigtig stærke sammen.
Har rejst jorden rundt sammen inden vi fik børn.
Min mands job betyder meget for ham. Jeg vil sige, at en stor del af hans identitet ligger i hans job.
For ca. et år siden fik han problemer i sit job ift. ansvar, kompetence .... hans rolle i jobbet.
Det optog ham rigtig meget. Han blev frustreret og stresset. Ved årsskiftet tog det den drejning, at han fik nyt job, for at komme væk.
Det nye job havde han i 1 mdr., så kom han tilbage i det gamle job med mere ordnede forhold ..... men stadig ikke helt godt.

Alt imens jobproblemerne voksede og invaderede ham, fik vi seksuelle problemer. Min mand blev mere og mere ukoncentreret under sex. Potensen svigtede efterhånden også mere og mere. Så der gik længere og længere imellem sex.
Men så blev det også mere kompliceret i hverdagen. Han ændrede adfærd i det daglige. Har altid været en kærlig mand, som gav mange knus, klem og flirt.
Men det stoppede også fuldstændig. Han har taget et panser op omkring sig.
I starten kunne jeg ikke acceptere det. Var selvfølgelig dybt frustreret over denne enorme ændring. Jeg blev ligesom ved med knus og kys, men fik intet tilbage. Han gøs og fik svedeture, hvis jeg rørte ham.
Min mand har altid været meget viril, og har også tilfredsstillede sig selv flere gange ugentligt. Vågnede op til rejsning om morgenen. Men ingen af tingene fungere for ham længere.
Vi er der nu, hvor jeg er flyttet ud af soveværelset, for at give ham ro til at finde sig selv.
Jeg har ikke rørt ved ham i 3 mdr, så jeg føler mig helt afstumpet.
Vi snakker sådan set godt om tingene, men han kan ikke se en forbindelse imellem stress og manglende sex lyst. Han benægter for den sags skyld, at have/haft stress.
Han siger, at han ikke elsker mig mere på den måde, og ved ikke om han kommer til det igen.

Vores ægteskab står efterhånden på spil. Problemet er bare, at jeg stadig elsker ham. Og jeg er ikke typen, som bare giver op.

Men hvad fanden er der galt med ham. Er det en fysisk eller psykisk blokering?
Jeg nægter simpelthen at tro på, at han ikke elsker mig mere. Jeg tror bare, at det er den nemme løsning for ham her og nu!!

Den ensomme hustru
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min mand har ikke lyst til mig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej den ensomme

Nu er det jo dig, der skriver, så det gør det jo noget vanskeligt at svare på, hvad der er sket med ham. Stress og personlige nedture på arbejdet kan udmærket udløse de reaktioner, som du oplever hos din mand.

Hvis både han og du ønsker at få løst jeres øjeblikkelige parforholdsvanskeligheder, så var det måske en god ide med noget PARTERAPI, men det kræver jo selvfølgelig, at din mand osse ønsker en løsning.

Nu er spørgsmålet om at elske en anden jo noget meget individuelt - og hvis han ikke opfatter det at elske en anden person som noget statisk, så er der vel ikke noget i vejen for, at han ikke elsker dig lige nu, så er det vel mere et spørgsmål om hvorvidt, han vil fortsætte sit samliv med dig.

:idea: Inden du/I evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLD OG LYST"