Kvalme og opkast

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
FRB

Kvalme og opkast

Indlæg af FRB »

Hej Per

Jeg har det problem, som jeg efterhånden har haft siden jeg havde min sexuelle debut som 16-årig, at jeg når jeg møder en pige tit for en voldsom kvalme og en "diaré-agtig" fornemmelse i maven. Ind imellem ender det med opkast.

Det er ikke et fænomen der forekommer hver gang jeg har sex. Det er mere et fænomen der kommer snigende når jeg f.eks. er i byen og falder i snak med en pige og hvis hun så viser interesse kan jeg få den form for "angst-anfald".

Jeg har gået til en psykolog, men det har overhoved ikke hjulpet mig videre med det problem, så er lidt tvivlende på om det var det rigtige eller om der er andet der kan gøres??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kvalme og opkast

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej FRB

Det bedste udgangspunkt er vel nok, at det med psykologen ikke har virket indtil nu :1:.

Hvad går din frygt på, når kvinden viser dig sin interesse?
Hvor gammel er du?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
FRB

Indlæg af FRB »

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i. Faktisk så kan jeg virkelig ikke forstå hvad det forårsager det og har lidt overvejet hypnose - bare for måske at finde tilbage til en eller anden grund til problemet som jeg så kan arbejde videre med. Kan du anbefale det??

Der skal sådan set ikke så meget til, men det kommer lidt an på situationen, nogle gange kommer "fornemmelsen" slet ikke.

Jeg er 24 så det er efterhånden et problem der har stået på i nogle år og ødelagt en del ture ude.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Kvalme og opkast

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej FRB

Hypnose kan være en mulighed. Hvor bor du henne?
Hvor længe har du haft det sådan? Kan du huske første gang, du havde det sådan, og hvordan situationen var?

Har det noget at gøre med, at du presser dig selv til at skulle være på en bestemt måde i forhold til kvinderne?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
FRB

Indlæg af FRB »

Jeg bor i København så der skulle vel være en god mulighed for at finde nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg kan faktisk ikke husk præcis den første gang jeg fik denne fornemmelse og hvad den dengang kunne skyldes.
Tror måske bare det kan være en form for præstationsangst på en måde, men det er jo en helt ekstrem måde for stress når kroppen bare "tømmes" på den måde.

Jeg føler ikke jeg skal være noget bestemt, men et eller andet føler jeg jo nok jeg skal præstere siden jeg får det sådan.

Er fuldstændig sikker på min seksualitet og det har intet med de kvinder jeg er sammen med at gøre.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Kvalme og opkast

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej FRB

Din reaktion er jo en tydelig kamp/flugt-reation, så måske skulle du gå lidt på opdagelse i, hvad din frygt er. Hvad er den ultimative katastrofe i forbindelse med kontakt til en interesseret kvinde?

Hvis du vil prøve med hypnose, kan jeg foreslå Stig Dankert Hjort.

Har du været ude for overgreb?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
FRB

Indlæg af FRB »

Tak for din henvisning, det kan være jeg vil følge op på den og give det en chance.

Jeg har aldrig på nogen måde være udsat for nogen form for overgreb eller andet i den retning, så det er heller ikke dér mit problem ligger.

Når jeg f.eks. har haft en fast kæreste gennem længere tid går det som regl over og som tidligere skrevet så er det ikke altid jeg kommer i den situation at jeg reagerer på den måde.
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"