Kan præstationsangst kureres?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Tossen

Kan præstationsangst kureres?

Indlæg af Tossen »

Hej,

Jeg er en fyr på 24 år.
Jeg har haft sex før både med faste kærester og med lidt tilfældige piger.
Men tit har jeg haft præstationsangst. Det har jeg haft med alle mine kærester, men det er altid gået over efter noget tid.
Jeg er single nu, og mødte en sød pige for noget tid siden. Hun sov hos mig, men jeg kunne ikke præstere. Efter det var det som om at hun ikke var så interesseret i mig mere. Nederen! Hvis hun virkelig var vild med mig, havde hun nok givet mig en chance til, så det siger også noget om hende. Men det gjorde mig faktisk ret ked af det. Og tanken om at vi måske kunne have haft noget sammen hvis bare jeg havde kneppet hende dræber mig lidt..

Så jeg vil høre om der er noget der kan kurere præstationsangst?
Jeg har også hørt at man kan hypnotiseres til at miste sin angst. Virker det virkeligt?
Jeg har også hørt om folk der tager til sexolog. Virker det?

Tak på forhånd!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan præstationsangst kureres?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tossen

Ja præstationsangst kan udmærket kureres, først og fremmest skal man m/k holde op med at ville præstere, så er der heller ingen grund til at være angst. :1:
Kan den så kan den! Kan den ikke denne gang, ja så kan den jo nok næste gang, når man er mere tryg, mindre stresset, mindre træt, mindre fuld osv. Det ved du jo egentlig godt, du skriver nemlig: "det er altid gået over efter noget tid." Det du har brug for er tid, og sådan har mange kvinder det osse med hensyn til at få orgasme.

Hvis man er indstillet på hypnose, så kan man godt hjælpe med hypnose. Overvej denne påstand og hypotese: Al hypnose er selvhypnose. Det du p.t. gør er, at du hypnotiserer dig selv på en måde, der gør, at du mister din kropskontakt. Du er oppe i dit hoved, og ikke i din kropslige nydelsen. Du opfatter kvinden så en fjende, dommer, en magtfuld person, som du ligger under for, det fremmer ikke potensen.

Og ja man m/k kan på samme måde få hjælp af en sexolog - og måske anvender han/hun bl.a. hypnoterapi :1:.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Læs nogen af de andre indlæg her i dette forum og se links.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"