Er jeg pædofil?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PÆDOFILI
Besvar
pædofil

Er jeg pædofil?

Indlæg af pædofil »

Hejsa

Jeg er en mand som i dag er 40 år gammel. Da jeg var 11 til 13 år blev jeg misbrugt af en mand på omkring 30 år. Det jeg husker fra den perode er glæde og en masse gode timer sammen med ham.

Jeg husker ikke noget ubehagelig, men om jeg har taget skade, ved jeg ikke rigtig. Da jeg var 20 år blev jeg gift, senere fik jeg 2 dejlige drenge og 1 dejlig pige.

Siden jeg var 14 - 15 år gammel, har jeg haft lyst til små drenge (10 - 12 år).

Men da jeg jo er gift og elsker min kone højt (Hun kender til mit problem), ved jeg ikke rigtig, om jeg er pædofil eller hvad.

Lige et spørgsmål til:
Tænk hvis I ikke måtte dyrke sex med jeres kone/mand??
Hvordan vil det føles?

Dette er ikke for at retfærdiggøre vores følelser, bare en måde på at forklare dem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er jeg pædofil?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Som jeg har beskrevet det i PSYKE & SEX om Pædofil - pædofili.

"Pædofili (dannet af græsk: barn + venskab) betyder en voksen persons seksuelle og følelsesmæssige fascination af børn. Juridisk defineres i Danmark børn som de, der er under den til enhver tid gældende seksuelle lavalder. Definitionen er derfor i nogen grad kulturelt bestemt, og i Danmark er den seksuelle lavalder p.t. under 15 år.
Efter min mening må der for, at man kan kalde en person pædofil, være tale om, at vedkommende mand eller kvinde har den specielle seksuelle interesse for børn over en længere periode, og at den har en større betydning for vedkommende."

Man behøver ikke nødvendigvis at tage skade af at have haft sex med en voksen, det kommer meget an på, hvad der sker, og hvordan barnet har det med det, men det er under alle omstændigheder ulovligt for en voksen (+15 år) at have sex med et barn under 15 år.

Du oplever ikke at have taget skade, men du har siden haft en fascination af 10-12 årige drenge. Kan du huske, hvad der gjorde, at du fik det sådan? Handlede det om at have lidt magt over nogen, der var lidt mindre end dig? Evt. lidt seksuel magt?

Der findes jo mange forhold i livet, hvor det kunne være interessant at gøre noget, der er forbudt, og det er ofte en rigtig ide ikke at gøre det - i hvert fald er det vigtigt ikke at have sex med børn, for børn kan nemt tage skade af det. Det er derfor, at det er forbudt.

Og for en ordens skyld, det er ikke kriminelt at være pædofil, men det er kriminelt at have sex med børn under 15 år, se indlægget STRAFFELOVEN.

:idea: Søg på Sexologisk klinik på nettet, og hør hvad du kan få af hjælp.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 27. jan 2009 13:33, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
gæst

Re: Svar: Er jeg pædofil?

Indlæg af gæst »

PER HOLM KNUDSEN skrev:Efter min mening må der for, at man kan kalde en person pædofil, være tale om, at vedkommende mand eller kvinde har den specielle seksuelle interesse for børn over en længere periode, og at den har en større betydning for vedkommende."

Det mener jeg også, jeg tænker mest på drenge, også når jeg har sex med min kone fantaserer jeg om at det er en dreng jeg er i seng med.

PER HOLM KNUDSEN skrev:Man behøver ikke nødvendigvis at tage skade af at have haft sex med en voksen, det kommer meget an på, hvad der sker, og hvordan barnet har det med det, men det er under alle omstændigheder ulovligt for en voksen (+15 år) at have sex med et barn under 15 år.

Det var kun gensidet onani, jeg kender straffeloven og mener selv at have så meget styr på mit problem at jeg kan holde mig på måtten, men jeg ville alligevel foretrække at kunne få en pille og alle problemer forsvandt. Jeg synes det er lidt hårdt i længden hele tiden at skulle skjule en personlighed for andre.

PER HOLM KNUDSEN skrev:Du oplever ikke at have taget skade, men du har siden haft en fascination af 10-12 årige drenge. Kan du huske, hvad der gjorde, at du fik det sådan? Handlede det om at have lidt magt over nogen, der var lidt mindre end dig? Evt. lidt seksuel magt?

Jeg oplevede det ikke som noget ubehagelig, men om jeg har taget skade? Efter nærmer omtanke, jeg har jo lyst til små drenge og derfor kan jeg vel godt sige, jeg har taget skade af forholdet, faktisk er jeg også her på det sidste blevet vred på ham der gjorde det.

Jeg føler ikke jeg har brug for at ha magt over drengene, jeg synes bare de er søde, dejlige (og sexet) og naturligvis har jeg også lyst til at onanere og beføle dem, har aldrig haft lyst til at vise min penis frem.

PER HOLM KNUDSEN skrev:Der findes jo mange forhold i livet, hvor det kunne være interessant at gøre noget, der er forbudt, og det er ofte en rigtig ide ikke at gøre det - i hvert fald er det vigtigt ikke at have sex med børn, for børn kan nemt tage skade af det. Det er derfor, at det er forbudt.

Grunden til at jeg ikke forgriber mig på børn er ikke fordi det er forbudt, det er der så meget der er og vi overtræder vel alle loven af og til, Jeg ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg kom til at gøre en lille dreng fortræd.

Håber ikke mit svar er for langt

PS. jeg har i et andet indlæg skrevet at jeg har et "lorteliv" det skal lige forstås korrekt, Jeg har faktisk et "godt" liv, en dejlig familie og godt arbejde, - det der er noget LORT er at være pædofil - Måske mest fordi der ikke er så mange at tale med om det. Jeg har da godt nok min kone, men det er ikke helt det samme.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Er jeg pædofil?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Hvad der er en skadevirkning eller ikke, kan jo sagtens være en meget subjektiv betragtning, men da din situation jo plager dig, så kunne det være, at du skulle overveje at få dig en snak med en sexologisk orienteret professionel psykoterapeut.
:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PÆDOFILI"