Betydning af Pædofili

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PÆDOFILI
Besvar
kibasnowpaw
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. feb 2012 22:45

Betydning af Pædofili

Indlæg af kibasnowpaw »

hvad jeg ved er at hvis du har sex med et barn under lovens min. alder er de pedo
men der 2 andre jeg kender til det er Ephebophilia og Hebephilia

Pedo sex med børn under den min. lavalder en slags over all betegnelser

hebephilia er forbeholdt dem, der foretrækker pubertære mindreårige personer over voksne.

Ephebophilia strengt betegner præference for midten til slutningen af ​​unge seksuelle partnere, ikke den blotte tilstedeværelse af en vis grad af seksuel tiltrækning. I seksuelle etik, kan det defineres som en seksuel præference for piger generelt 14-16 år gamle, og drenge generelt 14-19 år gammel. Nogle forfattere definerer ephebophilia som en seksuel præference for pubertære og unge drenge

men hvorfor er det kun ord Pedo der bliver brugt nå der er andre betegnelser der ligeså gode er der noget at gøre med alle ved hvad en Pedo er men igen ved hvad de 2 andre er??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Betydning af Pædofili

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej kibasnowpaw

Nej, der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem at have sex med et barn og pædofili.
Man kan sagtens være pædofil uden nogen sinde at have sex med et barn, det gælder for langt det fleste pædofile.
Og langt fra de fleste, der udsætter børn for seksuelle overgreb, er pædofile, de kan f.eks. være sociopater, evnesvage, psykisk syge.

:idea: PSYKE & SEX om Pædofili

Vi mennesker vil gerne finde navne for alt muligt - og det gælder osse for seksualitet.

:idea: Hebephilia (Wikipedia - engelsk) (Ordet bruges sjældent på dansk)
:idea: Ephebophilia (Wikipedia - engelsk) (Ordet bruges sjældent på dansk)

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! (Siger den gamle dansklærer) :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PÆDOFILI"