Bedste ven hader min kæreste

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
mrlarsen
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jul 2009 08:31

Bedste ven hader min kæreste

Indlæg af mrlarsen »

Hejsa,

Jeg er en fyr på 24 år, som har en dejlig kæreste på samme alder :)

Vi har haft et 9 mdr. langt forhold for ca. 2 år siden, hvor alting gik alt for stærkt! Vi flyttede for hurtigt sammen og alt blev hverdag alt for hurtigt. Det endte med at jeg "smed" min kæreste ud og vi snakkede ikke sammen i nogle måneder.

Hun opførte sig, lad os sige, mindre modent efter jeg slog op og præsterede at stå og råbe af en af mine venner, fordi han ville bestemme hvad jeg ville og skulle. Hun har sågar mødt op på min arbejdsplads, grædende og hysterisk.

Mit bud på hendes opførsel er mangel på aktivitet og mangel på socialt samvær. Hun havde ikke noget at tage sig til og hun havde ikke mange veninder, så hun sad bare i min lejlighed stort set hele dagen.

Trods dette begyndte vi for et lille års tid siden igen at ses. Der var hun flyttet i lejlighed og var ved at være færdig med en uddannelse, havde fået flere venner/veninder og generelt var og er hun blevet mere voksen.

Vi har nu været sammen i 1½ måned og mine venner og familie har accepteret hende og syntes det er rigtig godt, hvilket er dejligt for det har holdt mig meget tilbage, fra at skabe et forhold med hende igen. Jeg er glad for jeg trodsede denne frygt nu :)

Men men men, jeg har én ven, som også er min bedste ven. Det var den ven min kæreste i vores tidligere forhold, stod og råbte af og sagde, at han ville bestemme m.m.

Han hader hende og vil hele tiden prøve at manipulere mig til at skifte hende ud med en, han finder til mig! Det er i hvert fald sådan jeg føler det. Jeg har forsøgt at snakke med ham, uden held. Nogen dage siger han blot, at jeg skal passe på og andre dage er den helt gal. Min kæreste, som er meget ked af hendes tidligere opførsel, har sågar undskyldt overfor ham, og han accepterede med krammer og pæne ord.

Jeg troede alt nu var dejligt, og at han om ikke kunne li hende, så valgte at acceptere hans vens valg af kæreste, slå en streg over og starte på en frisk.

Jeg tog fejl!

Han bliver ved med at fortælle mig, at jeg kan få meget bedre, at hun er bunden af bunden, og at jeg er dum og kun tænker med pikken! Han hader hende nærmest!

Jeg har snakket med mange af vores fælles venner og en del af dem vil give mig ret i, at min ven er meget manipulerende og gerne vil bestemme over andre. Og jeg må give dem ret. Jeg præsenterede ham for min svoger og hans kone til en koncert, og han præsenterede sig som kongen over alt!

Jeg elsker min kæreste over alt på jorden, og jeg er ikke i tvivl om, at det er gensidigt. Vi har været mange ting igennem sammen, som jeg vil skåne jer for her, men jeg er sikker på det er ægte kærlighed og hende jeg vil!

Jeg er mega træt af at høre fra min vens side, at jeg er en vatpik m.m., og at hun er en polsk luder, og at han kan finde bedre til mig. Han er ikke til at snakke med og det største problem er, at mange af mine andre venner har jeg mødt gennem ham, og jeg er bange for at, jeg mister en del af dem ved at sige fuck ham!

Jeg har tænk en del over det her, faktisk hele tiden og jeg kan nu også se, at han har klippet kontakten til en række andre venner, og det har typisk været fordi, de enten har noget han ikke har, eller at de er gået mod hans vilje.

Eks. har jeg en kammerat som har arvet en gård og har overtaget denne. Min ven er uddannet landmand. Hans bror købte en ny luxusbil med mange heste, han købte en 1 måned efter. Jeg fatter det ikke, for han har en lækker lejlighed som moderen har betalt og en dejlig kæreste, som læser til dyrlæge. De er glade for hinanden, men han er stadig kongen, mener han og kun han ved jo alt!

Hvad ville du gøre i min situation?

Håber det hele giver nogenlunde mening ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Bedste ven hader min kæreste

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej mrlarsen

Jeg ville prompte droppe ham. Jeg forstår slet ikke, hvad du mener med bedste ven? Det han gør, har intet med at være ven at gøre. Og din kæreste havde åbenbart ret, da hun sagde, at han ville bestemme alt. Find dine egne venner, og de, der holder ved, hvis du dropper "kongen", de er venner. resten er bare "kongens" halehæng.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"