Kærestesorg/jalousi - min ven tog min ex..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Anonym777

Kærestesorg/jalousi - min ven tog min ex..

Indlæg af Anonym777 »

Hej Per!

Det er mig Anonym777 som også har startet fodfetichisme-debaten. Denne gang har jeg noget om jalousi på hjertet..

Som jeg beskrev i den tidligere debat, så havde jeg en kæreste som forlod mig pga. nogle ting og hende var jeg meget vild, men er det stadig. Og jeg er stadig ikke kommet over hende, selvom der er gået næsten 6 måneder (tror jeg) nu..

Nu er det sådan at så længe jeg havde alvorligt kærestesorg, så betroede jeg mig til en af mine gode venner S. P..
Jeg snakkede meget med ham om det tidligere kæresteforhold og mine følelser til hende..
Desværre, for en og en halv måned siden, så fandt S. P. og min eks sammen.
Det irriterer mig at det tidligere forhold gik af fløjten, men deres er bare så "perfekt".
Og så er han så skide tarvlig når det gælder med hende.. Han siger bl.a. at jeg ikke må røre hende, og det gælder selv for et lille prik på skulderen eller siden (mig og min eks er stadig venner og kilder hinanden nogle gange..).

Jeg prøver at acceptere deres forhold, men alligevel plager det mig at se dem sammen. Og en af de tanker, der plager mig mest er han måske en dag, tager han hendes mødom og det burde være mig, der skulle elske med hinanden og beruse hende med min kærlighed!!! :evil:

Jeg vil stadig beholde ham som en ven, for han er en god ven og jeg har kendt ham i 4 år nu, men samtidig har jeg tanker om det ville være fedt at hævne mig på ham f.eks. at opruste et tæskehold og sende dem ud og banke ham sønder og sammen.. Men jeg ved selv, at der kommer konsekvenser ud af det.
Og det irriterer mig meget, at jeg ikke ved hvordan jeg skal hævne mig på ham..

Endnu problem er at jeg hver dag, fantasere om min eks. Og hele tiden, tænker jeg på de gode tider og ønsker, at rejse tilbage i tiden og genopleve det..

Det smerter mig virkelig at jeg ikke har hende mere og hun er i armene på en.. Og nogle gange syntes jeg at sorgene er så hårde, at jeg syntes det vil være nemmere hvis jeg ikke var til.

Jeg har det bare nogle gange svært ved at være mig.. Selvom jeg gerne vil leve videre og stadig fortsætte min hedonistiske livsstil.

Har du nogle tips, råd eller hvad som helst, til at jeg kan komme over hende og "nyde" mit single-liv?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kærestesorg/jalousi - min ven tog min ex..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym777

Ja, øv, at se ens bedste ven sammen med en ex-kæreste, man ikke er kommet over endnu, det er ikke nemt. På den anden side er det jo osse din ex-kæreste, der har snuppet din bedste ven, så hvem du skal hævne dig på, er vel ikke nemt. Begge to, måske. Gamle Alfred Hitchcock sagde: "Hævnen er sød, og så feder den ikke!" :1: Når jeg vil hævne mig, så siger jeg altid, at jeg ikke vil smide en brosten gennem vedkommendes vindue, nej jeg vil hellere lægge en lille skarp sten i vedkommendes sko :2:. Det kunne du måske overveje.

Der er vel ikke andet end, at du må erkende, at din ex forlod dig og, at hun nu har valgt sig en anden kæreste - og det bliver ikke den sidste hun vælger :1:. Se dig om efter andre dejlige piger og nyd dem på hedonistisk vis :1:.

Med hensyn til, hvor vidt du må røre ved din ex, så er det jo i grunden ikke noget, der rager din ven, det er noget din ex og du bestemmer.

:idea: TABSPROCESSEN

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Anonym777

Indlæg af Anonym777 »

Mange tak for dit svar, Per! :D

Well, på den anden side er de jo forelskede i hinanden og man kan jo ikke forbyde kærlighed, såå..
Du har jo ret. Hun valgte jo ham og siden hun ikke er min mere, så har han ikke stjålet nogen, selvom det føles sådan.

Nu er jeg ikke så god til ordsprog og vendinger, men kan du lige kort forklare mig, hvad
"jeg vil hellere lægge en lille skarp sten i vedkommendes sko"
betyder? :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Kærestesorg/jalousi - min ven tog min ex..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym777

En lille skarp sten i skoen er rigtigt irriterende, så hvad kunne stenen svare til, hvis du ville hævne dig? Det handler så om din fantasi og kreative evner. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"