Jaloux over hendes fortid

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Anonym123456

Jaloux over hendes fortid

Indlæg af Anonym123456 »

Hej.
Vil lige sige at det er en super god side og den har givet mig svar på en del allerede, men nu føler jeg mig altså nødsaget til at stille et spørgsmål og få nogle svar eller bare noget respons på det jeg føler.

Jeg er sammen med den dejligste pige nogensinde og kan virkelig se en fremtid med hende.
Men hun har haft rigtig mange sexpartnere og det gør mig faktisk lidt trist. Det er ikke at jeg er bange for at miste hende, men mere at andre har "prøvet" hende og jeg føler mig nok bare som et nummer i rækken. Bliver decideret ked af det når jeg tænker på det og nogen gange giver jeg hende dårlig samvittighed over ting. Ved godt det er vildt irrationelt at have det sådan, da vi jo ikke kendte hinanden på daværende tidspunkt, men jeg kan slet ikke stoppe med at tænke på det. Hun har endda nævnt at nogen af dem var for "store" og at det gjorde ondt, men det eneste jeg tænker på er at der har ligget en og, undskyld mit sprog, "pulet" hende.

Og nu har vi lige snakket om at sluge sæd og hun har prøvet det et par gange og hun kunne bestemt ikke lide det. Jeg vil ikke tvinge hende til at gøre noget hun ikke kan lide, for det er bare unfair og egentlig betyder selve akten ikke noget for mig, men bare tanken om at en anden har gjort det og at hun ikke afviste andre, men at hun afviser mig gør bare at jeg får det rigtig dårligt. Får det fysisk dårligt af det. Får lidt ondt maven og bliver helt modløs og har ikke lyst til noget.
Hun siger at hun virkelig elsker mig og hun vil gerne flytte sammen og eventuelt blive gift og jeg tror virkelig på hende og jeg føler det samme, men jeg bliver bare så ked af at tænke på disse ting.

Har du ikke nogen gode råd til hvordan jeg skal håndtere det?
Har egentlig ikke lyst til at fortælle hende det, da jeg er bange for hendes reaktion og hun vil nok sige at jeg er urimelig, hvilket jeg vel også er hvis jeg siger at hun skal.

Håber virkelig du vil svare-

Venlig Hilsen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jaloux over hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym123456

Først og fremmest handler det jo nok om din selvfølelse og din selvopfattelse, at du er i stand til at tænke dig selv mindreværdig. Du kalder det godt nok "føle", men det handler først og fremmest om tanker, som får dig til at blive vred eller ked af det - og ikke mindst "misundelig". Du ville gerne have været ham, der lå og pulede din kæreste. Faktisk ville du gerne have haft hende helt for dig selv! Men hendes tidligere erfaringer er jo netop det, der er med til at gøre hende til den dejlige kvinde, du oplever hende som nu.

Du må først og fremmest arbejde med din selvfølelse, dine tanker om dig selv - og så må du lære at styre dine tanker til mere opløftende tanker om nu'et- at du f.eks. er den heldige som hun vil bygge til fremtidige liv med.

Hvor gammel er du?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonym123456

..

Indlæg af anonym123456 »

Jeg er 19 år gammel.

Ved også godt at det er lidt irrationelt at føle det og alt det der. Ved også godt at det ikke hjælper at leve i fortiden.
Men jeg har meget svært ved at procesere tankerne/følelserne og føler mig lidt rådvild.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jaloux over hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym123456

Hvad er dine favorittanker, når du skal tænke dig selv ned? Prøv at skrive dem ned, f.eks. her.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonym123456

Tanker

Indlæg af anonym123456 »

Jamen det er at jeg tænker at hendes ekskærester har fået et stykke af hende som jeg ikke har.
Måske at de var bedre end jeg er. Hun taler tit om at de har været nogen svin overfor hende, men hun var stadig sammen med dem indtil de var hende utro eller slog op med hende, så måske hun elskede dem mere end mig og det er måske derfor hun var sammen med dem selvom de var sådan.
Og at hun kun er sammen med mig fordi jeg er sød overfor hende og gør alt for hende og ikke fordi hun egentlig kan lide mig.
Det er alle sådan nogle tanker der lidt popper op engang i mellem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Jaloux over hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym123456

Ja hendes tidligere kærester har fået en del af hendes (for)tid, som du aldrig vil kunne få, fordi du ganske enkelt ikke var hendes kæreste dengang. Det er realiteterne, som du er pisket til at acceptere :1:.

Nu synes jeg personligt, at du anvender begrebet "at elske" på en noget ukonstruktiv måde. De færreste mennesker ved i grunden ikke, hvad andre mennesker mener med "at elske", de fleste går ud fra, at det betyder det samme for andre, som det betyder for dem selv, men det gør det ikke. Jeg har ikke mødt mange mennesker, der kunne beskrive præcist, hvad de mente med "at elske". Så hvad mener du med at elske? Og hvad tror du, at hun mener med at elske?

Jeg kan fortælle dig, hvad at elske er for mig. For mig er det at elske et andet menneske en spontan følelser, der gør, at jeg ikke kan lade være med at sige til det andet menneske: "Jeg elsker dig" - og 10 minutter efter elsker jeg ikke det andet menneske, der er jeg optaget af noget andet - jeg nyser jo heller ikke hele tiden. :1: For andre mennesker er det en konstant følelse, en filosofi, en livsforsikring, og hvad ved jeg. Så hvad er det for dig?

I stedet for at koncentrere dig sådan om din kæreste, så skulle du måske i stedet øve dig i at få styrket din selvfølelse/selvtillid/ dine selvværdstanker. Det er jo det, det handler om. Prøv at læse Ebbes gratis kursus om Selvtillid.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
anonym123456

Elske

Indlæg af anonym123456 »

For mig er det at elske en person en meget kraftig følelse.
Når jeg siger det, så siger jeg det til personen der betyder alt i mit liv og som er den person som jeg vil være sammen med resten af mit liv.
Den eneste person som jeg i min vildeste fantasi kan se mig selv med og ligemeget hvad aldrig vil forlade.

Tror også jeg i bund og grunde gerne vil prøve noget med hende, som hun ikke har prøvet med andre, men jeg synes det er svært at finde, for ligemeget hvad jeg spørger om, så har hun allerede prøvet det og har en stærk mening om dette. Det er oftest ja eller nej og det føles bare som en afvisning hver gang hun siger nej på baggrund af at hun har prøvet det med en anden, hvis du kan følge mig i det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Elske

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym123456

Forelskelsen formål er at få os til at glemme fornuften [forelsket], og realiteterne viser, at langt de fleste yngre mennesker vil komme til at være i flere forhold gennem livet, hvor partneren er: "Den eneste person som jeg i min vildeste fantasi kan se mig selv med og ligemeget hvad aldrig vil forlade. :28: "

Så du vil gennem livet opleve flere og flere gange at møde en partner, der har prøvet alt muligt med en anden partner end dig. Sådan vil livet blive, og sådan er det nu.

Og når din kæreste siger: Nej, jamen så er det da en klar oplevet afvisning, og hun skal jo ikke sige Ja til noget, som hun ikke vil.

Prøv at læse Ebbes gratis kursus om Selvtillid. [thumbsup]

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"