Frysning af fordyce spots

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
Jimmi Andersen

Frysning af fordyce spots

Indlæg af Jimmi Andersen »

Jeg ved at frysning hjælper på pearly penile papules men hjælper det også på Fordyce's spot? (talgkirtler på skaftet). Jeg har også synlige talgkirtler på læberne. Kan de fryses af? Hvis ikke så vil jeg få dem fjernet med en co2 laser men det er sidste løsning da der er risiko for ardannelse.

På denne side Jeg har læst om en der prøver at behandle det ved at smøre noget 300.000 UI vitamin A creme på. Er der nogen logisk forklaring på hvorfor dette skulle hjælpe?

Ifølge denne side Vitamin A cream 300,000 UI kan den nævnte behandling mindske størrelsen af talgkirtler og øge produktionen af collagen. Hvis ikke jeg tager fejl så gør en øget collagen produktion at huden bliver tykkere og når huden bliver tykkere skulle talgkirtlerne være mindre tydelige. Tror du at dette kan laves på penis?

På forummet i det første link ovenover er der en har skrevet at hvis man tager et forstørrelsesglas og kigger meget godt efter så kan man se et meget lille hår som gror ud der hvor talgkirtlerne er. Det hænger meget godt sammen da der som regel ikke eksisterer talgkirtler de steder hvor der ikke er hår. Hvis der er bitte små hår som ikke er synlige med det blotte øje kunne det så være en mulighed at få lavet en hårfjerning med laser, eller vil det ikke påvirke talgkirtlerne?

Hvad ser du som den bedste behandlingsmulighed?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Frysning af fordyce spots

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jimmi

Det her er du vist mere ekspert i, end jeg er. :1:
Jeg tror, at jeg i første omgang ville spørge om, hvor store og hvor synlige er dine knopper egentlig? Har de noget praktisk betydning for dine evner til sex?

Hvis du vil have gjort noget ved knopperne, fordi de er til praktisk gene, så skal du kontakte en hudlæge gennem din praktiserende læge, som så kan fortælle dig, hvad han/hun kan gøre ved knopperne.

Hvis det alene er af kosmetiske grunde, så kunne du jo osse spørge dig selv om, hvad du i grunden frygter?

Hvis du selv vil betale, så kan du jo spørge her:
:idea: Behandling af papler: speciallæge i hudsygdomme Peter Bjerring på Privathospitalet Mølholm.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"