Har lyst - men tør jeg?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG FØRSTE GANG
hejsmukke
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. maj 2007 17:25

Har lyst - men tør jeg?

Indlæg af hejsmukke »

hej. glad for endelig at have fundet et sted som det her.

jeg er 14 år gammel, bliver 15 om to måneder.
jeg har en kæreste som er 15, men som bliver 16 om EN måned (:
- så det svarer lidt til at vi er 15 og 16.

jeg skriver, fordi jeg har et problem med min mor.
har det egentlig godt nok hjemme, men min mor får totalt flip over sex.
det er HELT vildt .. jeg ved da godt man skal være forsigtig,
især da jeg er opdraget af hende ! ..
men hun overdriver virkelig. hun holder øje med, at jeg ikke bruger de
samme håndklæder til at tørre mig i, som mine to brødre,
for jeg kan jo blive gravid hvis der er lidt sæd på ?!
den slags - sådan er mor. mega irriterende.
men mig og min kæreste er kommet dertil, hvor vi ikke rigtigt kan vente med
at gå i seng sammen længere. mor vil ikke have jeg gør det !
og jeg har lovet hende at jeg holder mig til at røre ham, og omvendt.
- det ved hun godt vi gør, og det har hun endelig accepteret.

hvis jeg fortæller hende at vi har lyst til at have samleje sådan rigtigt,
så er jeg ret sikker på hun forbyder mig det.
hun vil ikke give mig p-piller fordi det ødelægger min krop
- især i så tidlig en alder.
men jeg har lyst til at være ordentligt beskyttet, det er også et problem?
desuden ved jeg virkelig ikke om jeg skal lyve overfor hende.
nu har hun jo endelig accepteret at vi rører hinanden.
og jeg har sagt 'NEJ MOR, vi skal nok lade være med at have sex' SÅ mange gange ..

jeg kan bare gå i seng med ham, og bruge kondom.
kan jeg være sikker nok på den måde ?
- så siger jeg ikke noget til mor.
jeg kan også snakke med hende om det,
og enten eeeendelig få lov, og måske komme på p-piller.
men jeg tror nu meget mere på, at hun så bliver totalt kold,
og siger, at det må jeg simpelthen ikke.
at dén nydelse ikke er en graviditet værd.

synes virkelig hun opfører sig latterligt omkring det .. alle mine veninder er enige ..
men hvad nytter det ? det ændrer jo ingenting ..

håber viiirkelig nogle kan hjælpe. er så meget i tvivl.
men jeg har VIRKELIG LYST til at have sex med min kæreste,
da jeg også mener jeg er gammel nok nu.
og jeg er helt klar.
mit eneste problem er min mor.
.. hilsen hejsmukke ;)
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Jeg er ikke jurist, men er det ikke "ulovligt" at have seksuel omgang med en under 15 år, hvis man selv er ældre end 15?

Du spørger om kondom er sikkert nok. Som sagt så mange gange før er der meget lille risiko så længe man anvender det korrekt, men hvis man vil være helt sikker kan kvinden også bruge prævention og desuden er der mange andre måder du kan beskytte dig på end at tage p-piller som ikke kan være hormonforstyrrende, og som din mor siger: ødelæggende for din krop.

Med hensyn til din mor så ville jeg nok tale med hende om det for selvfølgelig er hun bekymret for at du skal gå hen og blive gravid. Jeg synes du burde snakke med hende om prævention så hun ved at i bruger prævention og at i bruger det korrekt så din mor ikke behøver at være bekymret for at du bliver gravid. Hvis hun efter at du har snakket med hende om det stadig ikke synes om det, ville jeg, hvis det var mig selv, springe ud i det.
Hvis det er nogen støtte kan jeg fortælle at min mor absolut ikke se mig uden cykelhjelm på en cykel, men en dag lod jeg være med at tage den på og hun sagde at det ikke gjorde noget. (: Jeg tror bare ikke hun vil have på samvittigheden at hun har tilladt dig det, fordi et barn i din alder ville ødelægge en hel del af dit liv. Hvis du på et tidspunkt gør det og du ikke bliver gravid har du da et argument for at du godt må. (: Husk! Hun gør det kun fordi hun elsker dig!
hejsmukke
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. maj 2007 17:25

Indlæg af hejsmukke »

ja, hun gør det ikke fordi hun vil mig ondt.
men jeg ved virkelig ikke hva hun siger, hvis jeg siger,
at nu vil jeg altså have sex !

hvis jeg spørger: må jeg godt have sex med min kæreste nu ?
så tænker hun, at hun stadig kan overtale mig til at lade være.
hvis jeg siger: jeg har tæntk mig at have sex med min kæreste.
du kan acceptere det eller ikke, men jeg vil gerne at du støtter mig op omkring det, og hjælper mig.
så tænker hun måske, at det er bedst for mig hvis hun bare hjælper og accepterer det.
eller måske forbyder hun mig det totalt ..
.. hilsen hejsmukke ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Har lyst - men tør jeg?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hejsmukke

:!: Først: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon her!

Jeg vil først lægge vægt på, at du skriver: "Har lyst - men tør jeg?" Man skal ikke begynde på sex, før man tør det! Indtil man tør, så er der meget man kan gøre for at forberede sig f.eks. læse sexoplysende bøger: [bog] Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser. Eller man kan som I gør øve sig uden at have egentligt samlege.

Formelt må din kæreste ikke have sex med dig på nogen måde, idet du er under 15 og han er over 15 år. Det er med andre ord ulovligt, men det kræver jo en anmeldelse, og da aldersforskellen ikke er større, vil der næppe ske noget heller ikke ved en anmeldelse.

Noget andet er, at du ikke er myndig, og formelt kan dine forældre bestemme over dig, ind til du bliver 18 år. Men jeg synes, at du skal sige til din mor, at du nu er kommet der til, at du vil have sex med din kæreste, og at hun skal hjælpe dig til at finde den bedste prævention for jer. Jeg er enig med din mor i at du skal vente så længe som muligt med p-piller, de kan have alvorlige bivirkninger. Din mors håndklædeangst er lige i overkanten :1:!

:idea: Læs Hvilken prævention er sikrest? (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Per. Jeg tror at du har misfortolket hendes overskrift lidt. Om hun tør er ikke i forhold til det at have sex og samleje med sin kæreste, men om hun tør trodse hendes mors forbud om at dyrke sex med kæresten.

Jeg synes det lyder rigtig godt, hvad du selv foreslår at sige til hende: "Jeg har tænkt mig at have sex med min kæreste. Du kan acceptere det eller ikke, men jeg vil gerne at du støtter mig op omkring det, og hjælper mig." På den måde tror jeg at du åbner en konstruktiv diskussion med din mor og du får også lejlighed til at overbevise hende om at du ved hvad det indebærer mht. prævention. P-piller og anden kvindelig prævention er jeg temmelig sikker på at du får gennem din praktiserende læge og så kan du eventuelt få spurgt din læge om ting for tabubelagte til at du vil spørge din mor.

Det er meget muligt at jeg lyder klog og alt det der halløj, men lad være med at tage mine råd for professionelt da jeg selv kun er en 14-årig jomfru dreng. (:

Ps: Hvis jeg må have den frihed at spørge.. Du nævner kun din mor og ikke "dine forældre".. Hvad siger din far til dette? Har han ej indskydelse eller indflydelse? ( Det rimede jo! ^^ )
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Har lyst - men tør jeg?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym1

Jeg ved godt, at hun kan have ment. angst for sin mors reaktion, men uanset om det er angst for at blive gravid eller angst for sin mor, så skal man ikke begynde på sex, før man tør det! Når man er angst eller nervøs, så er det langt sværere at være tilstede i det man gør, og dels kommer man langt nemmere til at "sjuske" med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
hejsmukke
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. maj 2007 17:25

Indlæg af hejsmukke »

Okay, jeg skriver med stort så :)

.. Og Anonym1 - du har ret. Det er fordi jeg er bange for, hvad min mor siger til alt det her, at jeg ikk ved om jeg 'tør'.
Men jeg spørger jo netop herinde, for at komme til at turde, og blive helt tryg ved det?
For at få hjælp til at snakke med min mor om det, for hvis hun ved jeg går i seng med min kæreste, og hun er nogenlunde tryg ved det,
så tør jeg 100% ? Er det så ikke netop rigtigt af mig at skrive herinde :?:



Nu siger jeg ikke, at jeg kun har lyst til sex, fordi andre har !!!
- Men er du klar over hvor tidligt folk har sex nu om dage?
Jeg bor i en lille by i Jylland. Bor faktisk udenfor den, bor på landet.
Og ca. halvdelen af mine veninder på 14 er ikke jomfu.
Jeg er ret ligeglad med det ikke er lovligt.
Jeg har altid læst, at alder ikke har meget at sige, når det kommer til sex.
Det har noget at gøre med modenhed. Og jeg har altid læst, at man 'skal vente med at have sex med nogle, til man ikke kan vente længere'.
Og jeg kan ikke vente længere. Men jeg 'tør' jo netop ikke - da min mor er så meget imod det som hun er ..

Anonym1 - jeg synes du lyder mindst lige så prof som per :) ?

Og selvfølgelig er jeg lidt nervøs. Hvem er ikke det?
Men jeg glæder mig heeeeeeeeeeeeeeeeelt vildt, kan ikke vente ?! :)

Dejligt at i har så meget at sige, har virkelig hjulet mig meget.
.. hilsen hejsmukke ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hejsmukke

Dejligt med de store begyndelsesbogstaver, du kan jo godt :2:!

Jeg synes, at du skal snakke med din mor om det igen og sige til hende, at nu vil du ikke vente længere, og så I kan snakke om prævention. Hvornår synes hun, at det er ok at gå i seng med sin kæreste?

Alle statistikker viser faktisk at unge venter en smule længere med at gå i seng med hinanden end tidligere og gennemsnitsalderen er omkring 17 år. Det dækker så over, at nogen er 14 år første gang, og andre er 25 år første gang.

Indtil I har samlege, så er der mange måder at lege med hinanden på og give hinanden orgasme, det er en rigtig god måde at lære hinandens kroppe og reaktioner at kende på.

NB! Hvis du vil have smileys til din tekst, så være opmærksom på at de skal lave omvendt - ikke (: men :) - hvad skal s: betyde?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Haha (; - Jeg vil ikke have smileyer, synes det er pænere med denne slags.
Men jeg kan da godt hvis du synes :D:D ?
- Denne smiley :s .. Det er en forvirret smiley. Som denne :? og denne [confused]

Min mor siger altid, at jeg skal vente til jeg er klar til at få barnet.
Derfor tænker jeg, at hun vil have lige så svært ved at acceptere det om to-tre år, næsten.
Og så lang tid kan jeg umuligt vente.
Og ja! Netop derfor snakker jeg med hende om det, og siger, at dét er, hvad jeg har tænkt mig.
Så håber jeg hun forstår, og hjælper mig.
Skal til sundhedsplejerske på skolen her i løbet af de næste to uger.
Man kunne vælge at snakke med hende om nogle selvvalgte emner,
og har derfor fundet det oplagt bl.a. at skrive: p-piller og sex.
Håber at hun giver mig endnu flere råd.

Ja, men om lidt over en uge har jeg kommet sammen med min kæreste i 4 måneder.
Vi fandt faktisk sammen, ved at sende frække sms'er til hinanden. Selvfølgelig ikke kun!
Men også det - en del.
Så begyndte vi at mødes, og helt fra start 'legede vi med hinanden' som du siger. Det er da også helt utrolig dejligt ! Virkelig. Men vi vil gerne i seng sammen nu.

LIGE ENDNU ET SPØRGSMÅL:
Når jeg giver min kæreste handjob - nu ved jeg ikke om du kender det udtryk 8-) :D?
Når jeg rører hans pik hurtigt, lad os sige det sådan :) !
Så er det ligemeget hvor længe, hvor hurtigt, hvor perfekt jeg gør det, så kommer han ikke?
Der kommer ikke sæd ud? Hvorfor gør der ikke det?
Han siger at der kommer sæd ud når han rører sig selv alene.
Og han siger, at jeg stort set gør det på samme måde som han selv gør?
Hvorfor kommer han så ikke?
Han siger også, at det er ligemeget, det siger han hele tiden.
Men føler at jeg ikke er god nok til at røre ham, hvad tror du jeg kan have gjort forkert hele tiden?
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Først vil jeg lige give dig ret i at sex-debut alderen er faldende, og uanset hvor dumt og åndsvagt det kan være er der mange der mister deres uskyld ved fjorten femtenårs alderen og nogen helt ned til 12 år! ( Det ska lige siges at jeg, som først bliver 15 om mindre end 30 dage! også mistede min uskyld forleden. ) Jaja Per, bare kald mig dum og uduelig :)

Du kalder det "at der kommer sæd ud". På lidt mere erfarent sprog kaldes det udløsning som man opnår når kødfløjten bliver tilstrækkeligt stimuleret. (:

Så vil jeg lige sige mht. din metode at du ikke nødvendigvis behøver at give et handjob med hurtige bevægelse, det er smag og behag fra drengens side. Hvis du rigtig gerne vil tænde din kæreste kan du jo foreksempel bruge munden en smule. Det er virkelig godt, og hvis han også er jomfru har han næppe nogle kønssygdomme som han kan smitte dig med ;)

Jeg tror at din kæreste mener det når han siger at det ikke gør noget at han ikke får udløsning, så bare tro ham og lad det ikke gå dig på!

Desuden er det da noget pjat at du først skal gå i seng med nogen når du er klar til at få barnet, og det tvivler jeg STÆRKT på at din mor har gjort.

Med Venlig Hilsen
Anonym
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Har lyst - men tør jeg?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hejsmukke

Jamen det lyder jo som du er ret besluttet på, at nu skal det ske :2:, og hvis det ikke kan være anderledes, ja så må du jo tage konflikten med din mor, når det går op for hende at nu har du altså gjort - og hvis du ovenikøbet lige venter til du er blevet 15 år, så har du jo bedre kort på hånden.
Den med "at du skal vente til du er klar til at få barnet" skal hun vist meget længere ud på landet med. Hun burde nok vide, at der er noget, der hedder prævention - og det skulle hun meget hellere snakke med dig om - kan du hilse hende fra mig og sige :2:.

Rigtig god ide at snakke med sundhedsplejersken om prævention, men jeg synes nok, at det er en god ide at vente med p-piller så længe som muligt, det er trods alt kunstige hormoner og al medicin kan have bivirkninger - og det gælder osse p-piller.
:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om P-piller.

Hvis din kæreste ikke kommer, når du kæler med ham, så er det blot, fordi du ikke har lært at få ham til at komme endnu - så der er kun at øve sig :1:. Spørg ham hvad der er bedst for ham for det kan du jo ikke vide på forhånd.

Det er nu ikke korrekt som Anonym1 skriver "at sex-debut alderen er faldende", tværtimod viser de seneste undersøgelser at den er svagt stigende. Men ellers synes jeg nu da, at du skriver mange kloge ting.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 31. maj 2007 04:47, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Anonym1:

Jeg har rigtig mange gange givet ham blowjob.
Dvs. - dér får han heller ikke udløsning.
Og jeg har spurgt ham (til per), men han siger bare,
at det er godt som jeg gør det, han siger at jeg gør det rigtigt,
og det er fint han ikke kommer.
Jeg vil bare godt vide, at jeg har evnen til,
at kunne få en dreng til at komme, hvis jeg vil.
Når jeg læser bøger, hvor der bliver givet handjob,
så kommer drengen ALTID - rimelig hurtigt, oven i købet?
Men det er jo kun bøger. Hvad kan jeg gøre forkert?
Jeg har øvet mig i 4-5 måneder nu?

Mor siger, at jeg skal vente til jeg er klar til at få barn! :x :shock:
Det er fordi, at min storebror fik hende og far,
ved at et kondom gik i stykker. Så hun er totalt overbevist om,
at det ikke holder overhovedet.
Og jo. Hun var i seng med én for første gang, på bryllupsnatten.
Det siger hun og har altid sagt. Mor plejer at være totalt ærlig omkring det,
Og jeg tror ikke hun ville gå så meget op i, at jeg skal vente,
hvis hun ikke selv havde gjort det.
Jeg tror hun tænker, at når hun kunne vente så længe, så kan jeg også.

Per:
Ja, nu må vi se hvad hun siger. Han har kyssesyge, så vi venter lige en månedstid.
Så snakker jeg med hende dér.
Jeg snakker også med mor om p-piller. Og med sundhedsplejersken.

LÆR MIG HVORDAN JEG SKAL RØRE HAM FOR AT HAN FÅR UDLØSNING ?:!: :?:
- det ville viiiirkelig være rart hvis jeg kunne lære det ?
hejsmukke
Tilmeldt bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. maj 2007 17:25

Indlæg af hejsmukke »

OBS :arrow: det sidste indlæg der (Gæst) er fra mig.

Jeg glemte at logge ind, flot :lol:
.. hilsen hejsmukke ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Har lyst - men tør jeg?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hejsmukke

Der findes ingen helt sikre præventive metoder - end ikke sterilisation. Der vil næsten altid være undtagelser, hvor metoden viser ikke at være 101 % sikker.
:idea: Hvilken prævention er sikrest? (Netdoktor.dk)

Det er vist meget sjældent i dagens Danmark, at par er jomfruer indtil bryllupsnatten, så det er lige før din mor kan udstilles på Nationalmuseet :2:.
Så ja vent til du er 15 år, og din kæreste ikke længere har kyssesyge.

Den bedste til at lære dig at give din kæreste udløsning er ham selv. Sig at han skal vise dig, hvordan han gør, når han spiller pik, og så gør det på samme måde. Måske gør du det ikke længe nok, bliver træt i armen, holder ikke rytmen - måske kan han ikke overgive sig til at få orgasme. Nogen drenge kommer hurtigt, men det gør alle drenge ikke.
Og det er blot om at I øver jer. Lad være med at gøre det til en konkurrence - lad det være en leg :28:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Okay (: Det med debut-alderen bider jeg lige i mig igen. Det var vist en impulsiv-antagelse.

Fortvivl ej! Mht. at skulle kunne give en dreng udløsning. Jeg kan ikke forestille mig at det aldrig skulle lykkes dig. ;)

Jeg synes det er en dårlig ide først at snakke med din mor om en måneds tid.. Så kommer du bare til at tænke for meget over det og blive for nervøs for at skulle gøre det.
Besvar

Tilbage til "PIGER OG FØRSTE GANG"