Klamydia!!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
Pige20

Klamydia!!

Indlæg af Pige20 »

Jeg er en pige på 20 år som bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i 10 mdr.
For ca. en måned siden blødte jeg efter sex (eller det var først da jeg gik på toilettet at det "løb" ud af mig, og vi var derfor ikke 100% sikre på om det var mig, men ingen af os følte smerte.)
Vi tænkte at det nok ikke var noget. Men næste dag skete det samme. Det skal lige siges at min kæreste kommer oppe i mig og vi vidste igen ikke hvem det var.

Jeg tog til læge for at blive undersøgt. Min læge prøvede at prikke til livmoderslimhinden for at se om hun kunne få den til at bløde, hvilket hun ikke kunne. Så hun spurgte mig om jeg var sikker på det ikke var min kæreste.

Jeg blev for en sikkerheds skyld testet for klamydia, og en uge efter fik jeg svaret. den var positiv!
Tog 2 piller og min kæreste tog derefter til sin læge for at blive testet, for han måtte jo også have det!
En uge efter fik han svaret og den var Negativ! Vi forstod ingen ting, for vi har jo hørt at klamydia smitter helt vildt, og vi har været sammen i 10 måneder uden, at han er blevet smittet. Jeg må jo så have haft det fra et tidligere forhold og derfor længere end 10 mdr. Derfor er jo nu også bange for at være blevet steril, da jeg ikke aner hvor længe jeg har haft det, men min. 1 år kan jeg regne ud.

Kan det virkelig passe at min kæreste har kunne undgå at blive smittet i al den tid for vi har ikke brugt kondom (er på p-piller)??? Eller kan testen være forkert? (blev taget ved urintest) og har ikke været sammen med andre end min kæreste mens vi var kendt hinanden.
Tænker på disse spørgsmål hele tiden, så håber meget der er nogle der kan give mig svar.
Tænker hele tiden på om hans test var forkert og at han smitter mig tilbage og at jeg så går med det så lang tid igen. Og på hvordan det kan lade sig gøre at han ikke er blevet smittet hvis jeg har det med fra et tidligere forhold.

Hjælp!
Vh. Pigen

Glemte noget vigtigt i mit spørgsmål.

Efterfølgende hvor vi så troede at alt var i orden og at jeg var blevet behandlet skete der noget igen her den anden dag. Efter han var kommet, trak han sig ud og der var blod igen. det var dog tydeligt at det var ham der blødte denne gang og han blev også svimmel og fik kvalme. (så de to første gange med blod, har nok også været ham). Han ringede til lægen, men lægen sagde bare at det nok var hans streng der var for kort og at vi bare skulle lade være med at ha sex i 10 dage. !! men det gjorde vi jo også efter min test med klamydia. der havde vi ikke sex i 10 dage, men det hjalp jo ikke. Kan det være tegn på klamydia hos en mand at de bløder? synes det andet er en mærkelig forklaring eftersom min kæreste aldrig har blødt under samlege før.

Vh. Pigen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Klamydia!!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Pige20

Når sæden skydes ud, så er der meget tryk på, og det kan godt medføre at mindre blodkar i urinrøret revner, og dermed kommer der blod ud. Det kan muligvis være årsag til din kærestes blødninger.

Med hensyn til klamydiaen, så kan testen af ham sagtens være fejlagtig, men samtidig kan det osse udmærket være tilfældet, at han ikke er blevet smittet af dig. Det er mere sandsynligt, at kvinden bliver smittet af manden end omvendt.

:!: Når du er 20 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du bliver 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig en ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! :1: (Jeg har rettet en del i din tekst.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"