Min kæreste har Klamydia

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
G.J.

Min kæreste har Klamydia

Indlæg af G.J. »

Hej Per

Min kæreste opdagede at hun pletblødte og havde brunligt udflåd fra underlivet sidste mandag, altså for 2 uger siden... Hun ventede en uge for at se om det gik over, men det gjorde det ikke, så her i mandags var hun til læge og fik nogle piller mod betændelse, da lægen troede at det var det.

Efter et par dage holdt blødningen så op, og der har ikke været noget siden, så vi troede at sagen egentlig var overstået så!!

Men hun blev samtidig testet for forskellige kønssygdomme, selv om hun mente at det var overflødig.

Men idag kom der et brev ind af døren, hvor der stod at hun var testet positiv for klamydia... WHAT???

Vi har begge IKKE været utro, og jeg blev for en sikkerheds skyld testet for 2 år siden, fordi jeg aldrig var blevet testet før, så det syntes jeg var på sin plads... Og jeg havde det ikke!!

Så nu tænker vi på hvordan det kan være at hun har fået det, vi har været sammen i over 3-1/2 år....

Så nu lige til mine spørgsmål :

- Kan hun virkelig have gået med det i 4 år i kroppen, og uden at jeg er blevet smittet??

- Hvis hun har gået med det så længe, er vores chance for at få børn så ødelagt, eller kan man ikke vide det??

- Kan sådan en test være usikker, altså kan den komme til at vise positiv selvom hun ikke har det???

- Kan hun ellers have taget skade af det hvis hun har gået i så lang tid med det???

- Og til sidst har vi ofte snakket om, om det kan lade sig gøre at blive smittet via f.eks et toilet... Nogle mener ja, andre mener nej.... men hvad er rigtigt???

Jeg undskylder på forhånd for alle disse spørgsmål, men håber du finder tid til at svare på dem :-)

Mvh
G.J.


Har læst en del på det nu, og der står flere steder at risikoen for barnløshed er størst når der har været tale underlivsbetændelse, men det at hun har pletblødt og har haft udflåd, er det ikke underlivsbetændelse???

Hun siger selv at ikke mener at hun har haft direkte undelivsbetændelse, men på de forskellige hjemmesider synes jeg godt nok at det lyder til at hun har!!

Så læste jeg et sted at hvis man kastede op imens man var igang med pille kuren, så skulle den gentages, er det rigtigt???

Grunden til at jeg spørger om det, er at hun faktisk kastede op på 3 dagen hvor kuren var igang...!!!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min kæreste har Klamydia

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej G.J.

Klamydia er jo en gammel øjensygdom, som nu optræder mest i kønsorganernes slimhinder, og om hun har haft klamydia i 4 år er ikke til at afgøre, men nu du hvor vel er blevet testet igen, havde du det så?

Det er ikke til at vide om hendes æggeledere har taget skade, det må tiden vise.

Alle tests kan vise fejl.

Hvis hun har kastet op, så synes jeg hun skal kontakte lægen, og en opfølgningstest vil jo vise, om hun nu er smittefri.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"