Kan det blive kronisk??

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
Anonym.

Kan det blive kronisk??

Indlæg af Anonym. »

Hejsa Per.
Jeg er en ung kvinde på snart 21 år, som har et meget aktivt sexliv, med forskellige mennesker.
Jeg har haft klamydia en del gange (nok mellem 5 og 7 gange, tror jeg).
Men de sidste gange hvor jeg har fået behandling og jeg derfor får et efter-tjek henne ved lægen er den nye test også positiv! Jeg har forsøgt at passe på.
Så kan klamydia blive kronisk? Det er frustrerende at få positive tests hele tiden, for man skal jo også fortælle dem man har været sammen med at de skal tage til lægen og blive tjekket, og så sidder de jo netop og tænker negativt om én og at man er sammen med en del. :/

Ka man evt. få hjælp til at få et mere 'normalt' sexliv? Det går lidt udover mig psykisk.

Hilsen anonym.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan det blive kronisk??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg har nu ikke hørt om, at Klamydia kan blive kronisk, men hvis du ikke beskytter dig med kondom hver gang, at du har sex med en ny og samtidigt sikre dig, at nuværende partnere er smittefri, så vil Klamydiaen cirkulere. Så det bedste middel er kondom hver gang.

Hvis man kun har sex med én partner, og han/hun kun har sex med dig, så skulle det nok være muligt at få has på Klamydiaen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"