Av - Lidt trøst i helligdagene

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
Kristian

Av - Lidt trøst i helligdagene

Indlæg af Kristian »

Hej Per,
Lad mig begynde med at sige tak for sitet - sex og seksualitet er smukt og lad os blive enig om det.

Jeg er en ung fyr på 21 år, som dyrker sex med den samme fyr. Vi begyndte dog først at dyrke sex for lidt over en uge siden. Vi huskede kondomet , men nu er der gået et stykke tid og har faktisk smerter. Jeg har klassiske symptomer på klamydia - udflåd, ondt i halsen.

Dette var faktisk også min første gang, at jeg havde sex. Jeg har læst, at når man dyrker sex første gang deler man en masse bakterier med den anden person, som ens krop derefter skal forholde sig til. Kan dette eksempelvis være årsagen til mine symptomer? Der er ingen tvivl - jeg skal testes.

Lige en anden ting. Nu hvor jeg dyrker sex med mænd, kan jeg ikke lade vær med at være ekstrem bekymret for hiv. Jeg er lidt af en kontrolfreak, og hader at være ude af kontrol. Jeg er 99,9 % sikker på, at min "kæreste" ikke har hiv, men jeg har to spørgsmål.

1. Når vi kæler ender hans pik tit ved åbningen af min endetarm - Her har han ikke kondom på - er det ansvarligt i forbindelse med sygdomme?

2. Jeg har valgt at udføre oral uden kondom - men selvom han havde hiv, så er risikoen så lille at det næsten ikke kunne smitte. Jeg skal have sår eller lignende før det ville være muligt.

Tak for din tid Per.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Av - Lidt trøst i helligdagene

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kristian

Ondt i halsen - tjah, der er jo meget forkølelse med ondt i halsen for tiden, så mon ikke det handler mest om det. Det er ikke hver gang man hører hovslag, at det er en zebra - det kunne være en hest! :1:

Og forkølelse kan faktisk osse godt give udflåd fra pikken.

1) Med hensyn til hiv, så er det ikke videre sandsynligt, at det du beskriver skulle medføre smitterisiko, men det handler om, hvorvidt der er kontakt slimhinde til slimhinde.

2) Man kan risikere med hiv via oralsex.
:idea: Værd at vide om oralsex (Aids fondet)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kristian

Indlæg af Kristian »

Hej igen.

Jeg har nu været hos lægen og fået konstateret, at jeg ikke har klamydia. De har testet mig, og kommet frem til den konklusion, at jeg har blærebetændelse.

Jeg har søgt nærmere om blærebetændelse på nettet, og det fremgår, at blærebetændelse godt kan forekomme efter sex med ny partner eller "hyppig" sex :D - men hvordan får man blærebetændelse? - kan den virkelig være seksuelt overført via oral (u. kondom)?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Av - Lidt trøst i helligdagene

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kristian

Blærebetændelse kan være en seksuel overført sygdom, det kan forkølelse og influenza såmen osse godt være. Blærebetændelse kan man få af flere grunde, og det meste almindelige er coli-bakterier.

Læs her om Blærebetændelse hos mænd (Cystitis) (Sundhedsguiden.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"