Klamydia smittet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
Skovlenaaa

Klamydia smittet

Indlæg af Skovlenaaa »

Hej..
Jeg er en dreng på 18 år, og er ved at finde sammen med en pige. Jeg var til en test for klamydia for en uge siden, hvor de sagde de ville ringe til mig med svaret om tirsdagen. Jeg var så sammen med denne pige om torsdagen, hvor de stadig ikke havde ringet med et svar. Dum som jeg var, skulle vi selvfølgelig lige "hygge" os, jeg gav hende finger, men var ikke oppe i hende. Problemet er bare, at jeg havde min pik ved hendes fisse mange gange, og kørte den udenpå et par gange.

I dag tænkte jeg så, at jeg måtte ringe, så jeg ringede og fik at vide jeg var testet positive - LORT :)

Nu står jeg i en lidt lorte situation, og skal selv have en behandling, men;
- kan hun godt være blevet smittet af dette? Og hvad er chancen hvis ja?
- sker der noget hvis hun tager en behandling, uden rent faktisk at have det? (For at undgå tjek)
- Har søgt lidt på andre kønssygdomme nu jeg er i gang, men hvad er chancen for at man har andre end klamydia? Har været sammen med en 10 stykker, nok 4-5 uden kondom (ved den ene ikke havde det). Kan man ikke blive testet for alt på en gang?
- Der går en uge efter jeg har taget pillerne til jeg må igen, men skal man til eftersyn, eller?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Klamydia smittet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skovlenaaa

Ja, hvis det er slimhinde mod slimhinde, så kan hun godt være blevet smittet - hvis hun ikke var det i forvejen.

Der sker ikke noget ved en forebyggende behandling.

Du kan godt have andre kønssygdomme, det er ikke alle, som man kan mærke, og nogle f.eks. kondylomer viser sig først efter længere tids smitte.

Snak med din læge om, hvad der vil være fornuftigt at teste for.

Normalt behøver man ikke et eftersyn, men nu skal du jo alligevel snakke med lægen om mulighed for andre kønssygdomme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Skovlenaaa

Indlæg af Skovlenaaa »

Tak for svaret.

Jeg har lige været nede på apoteket og hente mine piller (Azythromycin sandoz), men fik kun lov til at få et sæt? Rimelig træls, føler mig som en kæmpe egoist hvis jeg tager det, og hun er smittet - burde da give hende først.

Men om det var slimhinde mod slimhinde tror jeg ikk, for var alligevel rimelig opmærksom på dette, det var kun ydersiden af hendes skamlæber den rørte, og er ikk sikker på om min forhud var trukket tilbage. Hvad betegner hendes slimhinder? Er det INDERSIDEN eller også ydersiden?

Har tænkt mig at blive testet for HIV og Gonoré på mandag hvis jeg kan få en tid der, så har jeg vel svaret på samme tid som jeg måtte have begyndet at gøre det ubeskyttet igen.

Er meget sikker på jeg ikke har kondylomer, har dog talgknopper.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Klamydia smittet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skovlenaaa

Indersiden af de små kønslæber er slimhinder. Skeden er slimhinder, mundhulen er slimhinder, endetarmen er slimhinder.

Og hvis pigen har haft andre partnere end dig, er det jo en god ide, at hun osse bliver tjekket - ofte opdager piger/kvinder ikke, at de er smittet. Så kan I begge begynde på en frisk. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Skovlenaaa

Indlæg af Skovlenaaa »

Jeg har nu været hjemme ved hende og sove i nat, hvor jeg sagde at jeg havde det, hvilket hun tog meget pænt, og sagde at det jo kunne ske for alle. Jeg sagde så til hende, at jeg ikke troede hun var blevet smittet, da vi ikke havde lavet det store jo, men at hvis hun gerne ville have nogle piller, gad jeg godt skaffe det. Så jeg har tænkt mig at gå ned til apokeket og sige jeg har kastet pillerne op, og bede om et nyt par, til hende, bare for en sikkerhedsskyld.

Hvis mundhulen er slimhinder, hvorfor kan man så ikke blive smittet gennem kys / snav?

- Hun blev tjekket for 3 måneder siden, hvilket er sidste gang hun var sammen med en, og der var der intet :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Klamydia smittet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skovlenaaa

Lad være den slags pjat. Hun ringer til sin læge og får en recept, eller du ringer til din og siger, at du måske har smittet en pige og derfor skal have en recept yderligere - alt efter, hvordan jeres læger nu er.

Ja principielt kan Klamydia smitte gennem alle slimhinder, det er en gammel øjensygdom, der bare er hoppet til kønsorganerne.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Så klamydia kan altså godt smitte gennem kys / snav? Troede jeg nemlig ikke :O
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Klamydia smittet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skovlenaaa

Almindeligvis siger man, at klamydia ikke smitter ved kys, så det er ikke noget, som jeg ville gå og være bange for :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"