Jeg kan lide dig/jeg elsker dig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Ca.Fe

Jeg kan lide dig/jeg elsker dig

Indlæg af Ca.Fe »

Hej Per!
først- tusind tak for at rigtigt godt forum!

jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte, så jeg springer ud i det.

Min kæreste sagde til mig forleden nat: jeg kan godt lide dig.
Det var dejligt for mig, da han ikke siger det til mig særligt ofte - eller at han elsker mig. Men jeg tog mig selv i, at jeg ikke kunne svare tilbage :shock:
Jeg vil gerne sige til ham, at Jeg elsker også dig, men det var jo ikke det han sagde. Jeg følte det ville lyde dumt hvis jeg sagde Jeg kan også godt lide dig.... Det lyder lidt fladt måske.

Jeg svarede altså ikke tilbage, og blev lidt bange for at han blev såret over det. Vi er begge omkring de 30 år og har været sammen i snart 2 år. Jeg tænker også over, om han ikke kan sige til mig, at han elsker mig fordi han faktisk ikke elsker mig, men bare kan lide mig, og har det bekvemt med mig, regulært sex, masser af kys og kram. Siger han er lækker og dejlig, er der altid for ham....

Jeg må indrømme at jeg er begyndt at føle mig lidt ensom i vores forhold. Det sex vi har er godt. Jeg er meget tilfreds, men jeg savner kommunikationen, og det er deri jeg føler mig ensom. Måske er det derfor jeg ikke kunne svare tilbage. Tvivler jeg måske?

Er jeg en typisk sag Per?
Hvad har du af råd til mig, da jeg føler mig lidt forvirret :( ?

MVH
Ca.Fe
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg kan lide dig/jeg elsker dig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ca.Fe

Du er bestemt ikke den eneste, der har problemer med "Jeg elsker dig". :1:

F.eks. havde jeg selv store problemer med at finde ud af, hvad det egentligt ville sige at elske en anden. Der var så mange forskellige bud på det. For nogen er det en slags livsforsikring, noget der fortsætter i en uendelighed. For andre er det et krav. For andre igen er det en permanent følelse. Og for andre igen noget fjerde, femte, sjette osv.

Jeg har personligt løst mit problem med "Jeg elsker dig" på nedenstående måde - og du er velkommen til at kopiere den - den har i hvert fald gjort mit kærlighedsliv nemmere og sjovere - og min kæreste kvinde bruger den osse :1:.

For mig er det at elske en anden en øjeblikkelig følelse, noget der kommer lige som et nys, og så gælder det om at sige det til den, jeg har følelsen for med det samme! Fem minutter efter er jeg måske optaget af noget andet - og har ikke længere følelsen. Eller at sende den med en sms. :1:

Og for at gøre det endnu sjovere - og i øvrigt mere præcist - så kan den, det bliver sagt til godt finde på at sige: "Hvor må det være dejligt for dig!" :2: Det er jo den, der siger det, der har den gode følelse af at elske. Og det er samtidig forbudt at sige: "Jeg elsker osse dig!" - Nyd det nu lige først, og lad det ikke blive en byttehandel.

I al den tid, hvor jeg ikke har Jeg-elsker-dig-følelsen, ja så holder jeg bare ganske almindeligt af - og det er nu ikk' så ringe endda! :1:

Jeg håber, at du kan bruge det til noget.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"