Forvirret

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Solstråle
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. sep 2009 09:36

Forvirret

Indlæg af Solstråle »

Hej Per!

Jeg skriver til dig fordi jeg er så forvirret.
Jeg er 34 år og har igennem de sidste 17 år været sammen med den samme mand og vi har 2 børn sammen. Jeg har i alle årene kæmpet imod hans hashmisbrug - og han har gentagne gange sagt at han var holdt op, men har så taget ham i at ryge det alligevel. Jeg hader det...

Han har altid gjort det han havde lyst til uden at tænke på hvordan vi andre vil have med det. F.eks brugt en masse penge på ting og sager som måske ikke lige var nødvendig lige nu. Dvs. at gælden er blevet større og større. Puha! Samtidig har han tendens til et svagt sind. Har tit måttet høre på hvor dårligt han har det og at ingen kan li ham og at det ville være bedre hvis han tog livet af sig selv. De trusler kan han også finde på at komme med hvis der var nogle ting han gerne ville købe men som jeg sagde nej til på grund af økonomien. f.eks da han ville købe motorcykel... Og han har aldrig gjort noget for at glæde mig eller vise at han elsker mig.

Jeg kan snart ikke tælle hvor mange gange jeg har sagt at hvis ikke snart han tænker lidt mere på sin familie og holder op med hans skidt så får jeg nok. Har egentligt tænkt mange gange på at vi ikke har noget sammen, men ønskede at det var ham der skulle sige at han ville skilles. Jeg kunne ikke få mig til det da han ikke har så meget familie og har mistet både sin mor og morfar.

Men en dag fik jeg nok. Og det skete i form af utroskab. Puha! Alt det jeg har været imod gjorde jeg nu selv. Har aldrig være så forelsket før og følt mig som en dejlig og elsket kvinde. Jeg blev skilt - min ex blev totalt vred. Forståeligt nok! Men han kunne også komme med trusler og snakkede grimt om mig overfor børnene. Imens jeg havde min nye kæreste begyndte jeg den ene dag at fortryde at jeg blev skilt og for at syntes det hele var fint den næste dag.

I mellem tiden begyndte min ex at sende trusler til min daværende kæreste m.m.. Ret skræmmende - og i den periode havde ingen følelser for min ex. Jeg havde fået et had til ham. Det gik i sig selv som tiden gik. Og han begyndte at opføre sig mere normalt igen.

Jeg begyndte igen at tvivle... Altså! Da det så ikke gik med kæresten flyttede jeg tilbage til min ex.. Og efter 2 dage tænkte jeg - Gud hvad laver jeg her?? Jeg har ikke lyst til at kysse ham, holde ham i hånden, eller dyrke sex. Blokerer for alt. Men føler jeg holder af ham. Hvorfor gør jeg det? Er det på grund af børnene eller fordi jeg er bange for hans reaktion igen hvis jeg vil flytte eller er jeg mon bange for at bo alene (det har jeg aldrig prøvet før), har jeg dårlig samvittighed eller hvad sker der?? Hvorfor skifter man mening omkring hvad man føler og har lyst til hele tiden?? Det er hårdt og man sover ikke - er bange for at træffe den forkerte beslutning.

Håber du kan finde hoved og hale i det jeg har skrevet..

Mange hilsner den forvirrede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forvirret

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Solstråle

Ja det er jo ikke lige frem en solstrålehistorie, som du beretter om, men du er jo ikke den første, der er blevet i tvivl og er flyttet tilbage til ex'en for så at fortryde det.

Du kunne prøve at sige:
  • Det er på grund af børnene!
    Det er fordi, jeg er bange for hans reaktion, hvis jeg vil flytte igen!
    Det er fordi, jeg er bange for at bo alene, det har jeg nemlig aldrig prøvet før!
    Det er fordi, jeg har dårlig samvittighed!
    Derfor skifter jeg mening omkring, hvad jeg føler og har lyst til hele tiden!
Mon ikke det så giver dig svaret?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Solstråle
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. sep 2009 09:36

Indlæg af Solstråle »

Hej Per!

Har prøvet at sige tingene til mig selv. Og det skræmmer mig. Får helt ondt i maven.
Jeg ved jo inderst inde godt hvad det er jeg vil - men kan nok ikke overskue det helvede jeg skal ind i.
Og så er jeg så bange for det med børnene - og det er med henblik på at han ryger hash og de folk han lod komme i huset da jeg ikke boede der. Ikke nogle mennesker som der er det bedste for børn at være sammen med. Og så er der det at min ex mands lillebror bor der. Han Spiller computer hele natten. Går først i seng mellem kl. 05.00 og 07.00 om morgenen og står først op langt hen på eftermiddagen. Og så starter det forfra - og det er bestemt ikke noget for en 15 årig dreng at se på. Min ex mand og har også sagt at hvis han ikke kan få mig så vil han leve alene resten af sit liv sammen med hans lillebror. Desuden er det eneste hans lillebror tænker på er hvordan han skal blive pensioneret så han ikke skal ud på arbejdsmarkedet. Puha! Drengen er kun i starten af 20´erne....

Med venlig hilsen
Den måske-forvirrede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Forvirret

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Solstråle

Det handler jo nok ikke om, at du er forvirret, men om hvorvidt du tør flytte fra din mand. Og du har ret, det er ikke et liv hverken for din søn eller for dig. Din mand har jo fundet en god løsning med sin lillebror, så der er jo ingen grund til at betænke sig. Det er ikke til at vide, om det bliver et helvede, måske kan det være, at solen begynder at skinne på dig. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Solstråle
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. sep 2009 09:36

Indlæg af Solstråle »

Hej Per!

Ja du har ret...
Jeg vil satse på at solen igen vil skinne på mig og mine børn :-)

God weekend!

Hilsen Solstrålen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Forvirret

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Solstråle [sol2]

Held og lykke med det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"