Han tænder på sm det gør jeg ikke, what to do?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
tutte

Han tænder på sm det gør jeg ikke, what to do?

Indlæg af tutte »

Hej.
Min mand og jeg har været sammen i 17 år, vi er i dag hhv 34 og 35 år og har sammen 3 børn på hhv. 1½,7 og 8 år.

Vi var ikke særlig sexuelt erfaren da vi blev kærester og har sammen udviklet vores sexliv, så det i dag er varieret og med gode og spændende elementer. Men min mand har fundet ud af at han tænder rigtig meget på SM, eller det at jeg skal dominerer ham. Ikke bare ved blindfold og et rap i bagen, men han vil gerne have hele pakken. Ydmyges verbalt og fysisk, behandles som en hund, og lade sig totalt dominerer af mig, i ført lak og læder mv. Jeg har været med til at afprøve det et par gange, men jeg tænder SLET ikke på det, nærmere omvendt. Jeg finder ham ynkelig og patetisk og har slet ikke lyst til ham, ej heller i dagene efter til mere alm. sex.

Vi har mange gode og lange snakke om dette, han synes at det er noget vi skal finde ud af sammen, hvilket jeg også gerne vil, men jeg ved bare ikke hvordan det overhovedet skal lade sig gøre. Han er afklaret omkring sin seksualitet og mener at der for ham SKAL være SM i vores sexliv, i et eller andet omfang. Jeg er med på at vi har det med i det små, men jeg blir i tvivl om, om han nu så også synes at det er nok, eller om alt det andet sex vi har så for ham kun er middelmådigt. Og om han hver gang vil ønske at der var mere af det andet.

Jeg ved at det ALTID vil lige i mine tanker og mit lave selvværd vil konstant fortælle mig at det ikke er godt nok det jeg kan/vil leverer. Men jeg er også der at jeg igennem laaanng tids terapi har indset nødvendigheden af at stå fast ved mig selv og det jeg mærker, og ikke længere please i angsten for at miste hvis ikke jeg leverer varen. Jeg har overvejet skilsmisse ......... mange gange, ikke fordi jeg ikke elsker min mand og omvendt, men fordi jeg ikke er sikke på at vi seksuelt matcher mere og fordi jeg ikke længere tror på at det er godt at nøjes, eller undertrykke behov og længsler, hverken hans eller mine.

Han er begyndt at kigge efter en sexolog der kan forklarer ham hvorfor han har disse lyster, han har behov for at blive klogere på hvor fra det kommer og han har forslået at vi også går til terapi sammen for at nå til et kompromis vi begge kan leve med, som han siger.

Jeg deltager gerne i et terapi forløb, for jeg vil VIRKELIG gerne at det skal fungerer mellem os seksuelt, men jeg kan også mærke at jeg er forudindtaget negativ på effekten, fordi jeg ikke tror på at man gennem terapi kan ændre sine lyster og behov.

Jeg hører gerne din kommentar til ovenstående og lige ledes vil jeg gerne hører om dette emne er noget du har erfaring med i din praksis. Vi bor ikke langt fra dig og kunne evt. tænke os at få din expertise til hjælp. Men det er vigtig for os at den sexolog vi kommer til er en der før han arbejdet med problematikker omkring forskellige lyster og behov.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

SvaR: Han tænder på sm det gør jeg ikke, what to do?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej tutte

Ja det lyder som, at jeres lyster er ret forskellige på det område.

Jeg har gennem årene arbejdet med flere par og enkeltpersoner med lignende forskelligheder, og de forskellige har osse løst vanskelighederne meget forskelligt. Nogle vælge at gå fra hinanden, andre gør en ekstra indsats for at mødes et eller andet sted på midten, og andre igen giver hinanden fri til at udleve lysterne med en tredje person, der matcher lysten.

Det er da ret fornuftigt at gå i terapi for at se, om I kan nå frem til en løsning, som I begge kan leve med. I skal være velkomne til at ringe for en aftale om en konsultation.

:idea: Vær opmærksom på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"